19 دی آنلاین: بر اساس اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، شاخص کیفیت هوا امروز پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه در شهر قم و شهر قنوات به‌دلیل افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست قم، با توجه به پیش‌بینی و اعلام اداره‌کل هواشناسی استان قم مبنی بر پایداری شرایط جوی، تداوم این وضعیت یا افزایش غلظت آلاینده‌ها تا روز جمعه ۱۹ دی‌ماه دور از انتظار نیست.
اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه با صدور توصیه‌هایی از شهروندان خواست تا نسبت به کاهش مواجهه با هوای آلوده اقدام کنند و تأکید کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان، سالمندان، بیماران مبتلا به آسم و زنان باردار از انجام فعالیت‌های طولانی‌مدت یا سنگین در فضای باز خودداری کرده یا آن را به حداقل برسانند.
همچنین به سایر شهروندان نیز توصیه شده است در صورت امکان، فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :