19 دی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم گفت: ۲ درصد از جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال استان قم مصرف کننده مستمر مواد مخدر و روان گردان هستند

ابوالفضل شریفی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم اظهار داشت: باتوجه به شرایط خاص و ویژه قم دستگیری معتادان بسیار سخت گیرانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر ۵۹ هزار و ۳۶۲ نفر ساعت، صرف نگهداری از معتادان شده است، افزود: باتوجه به شرایط کرونا و رعایت تراکم در کمپ‌ها ۸۳ نفر از دستگیرشدگان به مرکز نگهداری سپاه انتقال داده شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با بیان اینکه به طور میانگین برای نگهداری یک معتاد، ماهانه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه می‌شود افزود: معتادان متجاهر در نیمه نخست امسال با هزینه دولت به مراکز درمانی ترک اعتیاد معرفی شده اند.

شریفی با بیان اینکه ۲ درصد از جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال استان مصرف کننده مستمر مواد مخدر و روان گردان هستند گفت: این میزان ۶۰ درصد از میانگین اعتیاد کشور پایین‌تر است.

وی همچنین افزود: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و ۲۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

ایجاد سامانه جامع برای ورود اطلاعات معتادان و شرح خدمت رسانی به آن‌ها و الزام نصب دوربین پایش تصویری برای عطاری‌هایی که درخواست پروانه فعالیت دارند از جمله مصوبه های جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بود.

  • نویسنده :
  • منبع :