19 دی آنلاین: معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای قم از مسدودسازی ۲۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان خبر داد.
محمد دانشور، معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای قم گفت: در راستای اجرای قوانین جاری کشور و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز، گروههای گشت و بازرسی دفتر حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب تا ۳۰ دیماه ۱۴۰۴ موفق شدند ۲۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان را شناسایی، پر و مسدود کنند.
وی در ادامه افزود: با انسداد این چاهها از برداشت غیرقانونی ۲ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی استان جلوگیری شده است.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای قم با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲ هزار و ۱۴۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان قم مسدود شده است، اظهار کرد: با این اقدام از برداشت غیرقانونی ۴۳ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شده است.
دانشور افزود: اضافهبرداشت از چاههای مجاز نیز فشار مضاعفی بر منابع آب زیرزمینی وارد میکند که در سال گذشته با نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی، حدود ۳۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفهجویی شد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای قم با بیان اینکه چاههای کشاورزی مجاز با اضافه برداشت زیاد در اولویت برای نصب کنتور هوشمند می باشند افزود: بیش از ۸۰ درصد چاههای کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شدند.
وی در ادامه افزود: با انسداد این چاهها از برداشت غیرقانونی ۲ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی استان جلوگیری شده است.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای قم با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲ هزار و ۱۴۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان قم مسدود شده است، اظهار کرد: با این اقدام از برداشت غیرقانونی ۴۳ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شده است.
دانشور افزود: اضافهبرداشت از چاههای مجاز نیز فشار مضاعفی بر منابع آب زیرزمینی وارد میکند که در سال گذشته با نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی، حدود ۳۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفهجویی شد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای قم با بیان اینکه چاههای کشاورزی مجاز با اضافه برداشت زیاد در اولویت برای نصب کنتور هوشمند می باشند افزود: بیش از ۸۰ درصد چاههای کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شدند.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/97979












