19 دی آنلاین: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره چگونگی فعالیت‌ واحدهای صنفی و اماکن عمومی در ماه رمضان اطلاعیه‌ صادر کرد.
فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، «ماه تزکیه و خودسازی» توجه هموطنان، به ویژه متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی را به رعایت و اجرای موارد زیر جلب کرد:
 ۱- متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن، با اخذ مجوز از مراکز ذیربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود (به نحوی که از بیرون قابل رؤیت نباشد) می‌توانند به مسافران، خدمات ارائه و فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه، از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز است.
 ۲-به جهت تسهیل امور روزانه‌ی هموطنان در ماه مبارک رمضان و عدم مراجعه حضوری به مراکز خدمت‌رسان، استفاده از اپلیکیشن"پلیس من" توصیه می‌شود. 
 ۳- تاکید می گردد سرنشینان وسایل نقلیه (اعم از عمومی و شخصی) که در حال تردد هستند و همچنین هموطنانی که از فضای پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه ها استفاده می‌کنند با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از هرگونه تظاهر به روزه خواری، و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.
 ۴- گشت‌های انتظامی در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز، تراکم بیشتری دارد، تلاش می کنند با حضور خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشند. در این خصوص، همکاری مردم عزیز و روزه‌داران گرامی، مثمر ثمر خواهد بود.
 ۵- ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه برای واحدهای صنفی در ماه مبارک از طریق اتحادیه‌های صنفی ذیربط ابلاغ شده است.
 ۶- مسئولیت عدم رعایت موارد یاد شده، متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.
  • نویسنده :
  • منبع :