19 دی: گفت و گوها در مرحله ای است که نمی توان نامی از هیچ کدام از این کشورها برد، قراردادها هنوز قطعی نشده است اما گفت و گوها از طریق وزارت دفاع در حال انجام است که در صورت به نتیجه رسیدن از طرف خودشان اعلام می شود.

ابوالفضل عمویی نماینده مجلس در مورد رفع تحریم تسلیحاتی ایران گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توانمندی‌های داخلی است. عمده نیازهای ما در حوزه تسلیحات، تولیدات داخلی است و ما در این مسیر به قابلیت های بسیاری رسیدیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: در این حوزه محدودیت‌های ظالمانه‌ای به ما تحمیل شده بود.

نماینده تهران در پارلمان خاطرنشان کرد: محدودیت‌های برای حضور ما در بازارهای بین المللی برای خرید و فروش تسلیحات متعارف  ایجاد کردند و الان بعد ازگذشت  پنج سال آمریکا در این مسیر شکست خورده است و امروز این مشروعیت از طریق نهادهای بین المللی پذیرفته شده است که جمهوری اسلامی ایران حق حضور در بازارهای بین المللی را دارد.

وی تصریح کرد:  اینکه در این مسیر چه اتفاقی در آینده می افتد باید بگوییم ما گفت و گوهایی را با بعضی کشورها برای تامین نیازهای محدودمان در حوزه دفاعی آغاز کردیم که در صورتی که بتوانند نیازهای ما را تامین کنند هم خرید سلاح از این کشورها داشته باشیم و هم صادرات آن را انجام دهیم.

این نماینده مجلس افزد:  این گفت و گوها در مرحله ای است که نمی توان نامی از هیچ کدام از این کشورها برد، قراردادها هنوز قطعی نشده است اما گفت و گوها از طریق وزارت دفاع در حال انجام است که در صورت به نتیجه رسیدن از طرف خودشان اعلام می شود. 

  • نویسنده :
  • منبع :