19 دی: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی باید در خط مقدم دفاع از اسلام در همه نقاط دنیا باشد.

سخنان آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیرامون حادثه ناگوار اهانت به پیامبر اسلام(ص) که در درس خارج اصول امروز سه‌شنبه این استاد حوزه علمیه قم بیان شده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این حادثه ناگواری که این روزها همه مسلمین را جریحه‌دار کرده، حمایت رئیس جمهور فرانسه از اهانت کنندگان به پیامبر اکرم(ص) است. در گذشته این اهانت‌ها توسط بعضی از اشخاص یا روزنامه‌نگارها به بهانه آزادی بیان مطرح می‌شد، البته همان وقت هم انسان‌های دقیق و فهیم باورشان بر این بود که این حرکت شخصی نیست، این یک حرکت تشکیلاتی و دولتی است، ولی آن افراد به عنوان شخص خودشان اهانت می‌کردند به اسلام، به مقدسات اسلام، به شخصیتی که در عالم نظیری برای او، در میان اولین و آخرین نیست، اما دولت‌ها می‌گفتند این‌ها اشخاص هستند و ما نمی‌توانیم کاری کنیم.

اما امروز رسماً و علناً خود دولت‌ها به میدان آمده‌اند و رئیس جمهور فرانسه به صورت خیلی آشکار از این اهانت کنندگان حمایت می‌کنند، در زمانی که مسئله هفته وحدت در میان است، ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) است، این‌ها همه حساب شده است، درون تشکیلات امنیتی کفار و استکبار تمام این‌ها حساب شده است و این‌ها دارند نشان می‌دهند که این دولت‌های اروپایی همه‌شان به این مراکز امنیتی صهیونیزم مرتبط هستند. امروز خود این رؤسا، رئیس جمهور خبیث فرانسه رسماً از اهانت کنندگان به پیامبر اکرم حمایت می‌کند آن هم در لوای آزادی بیان.

توهین، خصوصاً توهین به مقدسات یک امر قبیح از نظر عقلاست، اهانت یک امری است که هم عقل و هم دین، همه او را تقبیح می‌کنند و واقعاً این تعبیری که مسئولان ما برای این شخص ذکر کردند که این حرکت ناشی از بی‌خردی اوست، ناشی از سستی عقل اوست، این تعبیر خیلی صحیحی است، یک رئیس جمهور وقتی ضعف عقلی دارد، این گونه حرف‌ها را می‌زند، البته کنار این ضعف عقلی خباثت، دشمنی، هم وجود دارد یعنی کاملاً نشان می‌دهد که این‌ها دشمن اسلام، پیامبر(ص) و مسلمین هستند.

امروز همه مسلمانان در عالم به خوبی باید به این مسئله پی ببرند که اسرائیل و اذناب اسرائیل که این رؤسای کشورهای اروپایی از اذناب اسرائیل هستند این‌ها دشمن اسلام و مسلمین هستند، این‌ها بنای بر برخورد با اسلام و مسلمین دارند، البته این‌ها نگران‌اند، این‌ها در اضطراب قرار گرفتند، اسلام رو به رشد است، خودشان اعلام کردند در سال 2050 در همین فرانسه یک سوم از مردم مسلمان خواهند بود، فکر می‌کنند که با این گونه حرکات مذبوحانه می‌توانند جلوی رشد اسلام و جلوی رشد حقیقت را بگیرند، اما باید به آن‌ها گفت این حرکات شما سبب می‌شود که قبل از 2050 اسلام اروپا و غرب را بگیرد و ما چنین امیدی را داریم و بدانند این محقق خواهد شد، بدانند که این سنت الهی که اسلام آرام آرام فراگیر بشود و عالم را فرا بگیرد.

«یریدُونَ لِیطفعوا نُورَ اللّهِ بافواهِهِمْ وَاللّهُ مُتِمَّ نُورهِ» خداوند وعده داده است که نور خودش و نور اسلام عزیز را جهانی می‌کند.

در هر صورت ما به سهم خودمان اولاً از مسلمین غیور دنیا که به خیابان‌ها ریختند، فریاد زدند و محکوم کردند واقعاً تشکر می‌کنیم و ثانیاً این کار را تقبیح می‌کنیم و دولت ما باید رسماً به آن‌ها بگوید که چنین حرفی اعلام دشمنی با ماست، نه اینکه حالا یک اهانتی شده و باید محکوم بشود، این را باید در عنوان دشمنی قرار بدهند، غیر از این عنوان، عنوان دیگری ندارد و از مسئولین نظام جمهوری اسلامی خصوصاً مسئولین وزارت خارجه انتظار داریم که برخورد خیلی قوی کنند.

ایران باید در خط مقدم چنین حرکت‌هایی باشد. ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی باید در خط مقدم دفاع از اسلام در همه نقاط دنیا باشد. حوزه‌های علمیه، فضلا، همه قطعاً قلوبشان از این اهانت جریحه‌دار شده و آرام نخواهند نشست و امیدواریم که این‌ها سبب بشود بر اینکه ملت‌های غیر مسلم بیشتر به اسلام توجه کنند و هر چه تعداد مسلمان‌ها در عالم زیادتر بشود شکست دشمنان اسلام اشکارتر می‌شود ان شاء الله.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

  • نویسنده :
  • منبع :