۱۹ دی آنلاین: «ماریا مارتیمز» رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران، امروز (دوشنبه) با حضور در ستاد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جریان آخرین اقدامات امدادی و خدمات‌رسانی این جمعیت در پی حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و امریکا به کشورمان قرار گرفت.
پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر هم در این بازدید، گزارشی از حجم خسارات های وارده، آسیب به مراکز درمانی، ورزشی و پزشکی و نیز روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ارائه کرد.
کولیوند با تشریح اقدامات انجام‌شده از سوی نیروهای امدادی، به حضور میدانی تیم‌های واکنش سریع، عملیات جست‌وجو و نجات، اسکان اضطراری و خدمات حمایتی اشاره کرد و گفت: تمامی ظرفیت‌های عملیاتی هلال‌احمر در استان‌های مختلف برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان به کار گرفته شده است.
وی همچنین با ارائه آماری از میزان خسارات، تعداد شهدا و مجروحان، بر ضرورت توجه نهادهای بین‌المللی به حمایت از غیرنظامیان و صیانت از مراکز امدادی و درمانی تأکید کرد.
ماریا مارتیمز رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان، بر آمادگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای تداوم همکاری‌های فنی و پشتیبانی‌های لازم در چارچوب مأموریت‌های بشردوستانه تأکید کرد.
این بازدید با هدف بررسی میدانی روند امدادرسانی و هماهنگی‌های بیشتر میان جمعیت هلال‌احمر ایران و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر انجام شد.
  • نویسنده :
  • منبع :