۱۹ دی آنلاین: نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان از ارسال گزارش‌های رسمی درباره آسیب‌های واردشده به مراکز درمانی و غیرنظامی به نهادهای بین‌المللی خبر داد و گفت: مکاتبات لازم با سازمان‌های بین‌المللی انجام شده و گزارش‌های مستند در حال ارائه است.
فاطمه محمدبیگی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گزارش‌های دقیق از میزان خسارات، وضعیت شهدا و جان‌باختگان و آسیب‌های واردشده به زیرساخت‌های سلامت، توسط دستگاه‌های مسئول تهیه و از طریق مراجع ذی‌ربط به نهادهای بین‌المللی از جمله مجموعه‌های مرتبط با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر ارسال شده است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز مستندات دقیقی در این زمینه آماده کرده و در حال ارائه آن به نهادهای بین‌المللی است تا حقوق شهدا و جان‌باختگان از مجاری حقوقی پیگیری شود.
نهادهای بین‌المللی در قبال آسیب به غیرنظامیان موضع‌گیری شفاف داشته باشند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود نهادهای بین‌المللی در قبال آسیب به غیرنظامیان و مراکز درمانی موضع‌گیری شفاف داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد، واکنش‌های متناسب با حجم خسارات و تلفات انسانی مشاهده نشده است.
محمدبیگی در ادامه با تأکید بر ضرورت بازگشت نهادهای بین‌المللی به اصول انسان‌دوستانه گفت: انتظار این است که این نهادها فارغ از ملاحظات سیاسی، بر اساس قواعد بشردوستانه و حقوق بین‌الملل عمل کرده و حقوق ملت‌های آسیب‌دیده را پیگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی برای استیفای حقوق آسیب‌دیدگان استفاده خواهد کرد و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :