19 دی: یکی از مراجع تقلید شیعیان در بیانیه‌ای اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و گفت: مسلمانان جهان با حفظ وحدت و همبستگی اهانت کنندگان را تحریم کنند.

متن بیانیه آیت الله العظمی حسین نوری همدانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ؛کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل ( و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت. (صف/۸)

اهانت به ساحت مقدس پیامبراعظم صلی الله علیه واله و قرآن کریم موجب تأسف و تأثر عمیق هر انسان آزاده و موحدی است.

این روزها شاهد بدترین نوع کینه توزی دشمنان نسبت به جامعه اسلامی و پیامبراکرم و قرآن کریم می باشیم.

آنچه قطعی و روشن است آن است که قرآن کریم کتاب سعادت بشریت است و هرانسانی که آن را بخواند مسیرعزت و رستگاری و ظلم ستیزی را می یابد وآشنای با سیره نبوی کرامت انسانی وحقیقت را می آموزد.

از این رو عده‌ای انسان‌های بی‌خرد و کج اندیش بر این باورند که می‌توانند با اهانت به این مقدسات مسیر حق و بیداری انسان‌ها را به نفع خود تغییر دهند اما غافل از آن هستند دیگراین نقشه‌های ترسیم شده در اندیشکده‌های صهیونیستی جواب نخواهد داد و حقیقت آشکار خواهد شد.

و آنچه قابل توجه است این افراد پایبند به اخلاقیات و توصیه های پیامبران عزیز ادیان دیگرهم نیستند و فقط برای تمایلات شخصی خودمی کوشند.

از دولت و رئیس جمهور فرانسه می خواهیم دست از این رفتار وقیحانه بردارد و مسلمانان درهرکجای جهان هستند با وحدت و همبستگی خوداین جنایت رامحکوم کنند و این اهانت کنندگان را مورد تحریم قراردهند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اهانت ازمجامع بین المللی خصوصا کشورهای اسلامی می خواهم واکنش سریع نسبت به این موضوع داشته باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :