۱۹ دی آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ادامه فعالیت مراکز درمانی در جزیره خارک گفت: با وجود تهدیدها و شرایط خاص منطقه، خدمات سلامت، واکسیناسیون و مراقبتهای بهداشتی در این جزیره بدون وقفه در حال ارائه است.
دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهارشنبه پنجم فروردین در جریان بررسی روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان بوشهر، از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با مرکز خدمات جامع سلامت جزیره خارک اظهار کرد: یکی از جلوههای فرهنگ مردم ایران این است که حتی در شرایط سخت و تهدیدهای مکرر، ارائه خدمات سلامت متوقف نمیشود.
وی با اشاره به شرایط خاص جزیره خارک تصریح کرد: این جزیره بارها با تهدیدها و حملات مواجه بوده است، اما کارکنان حوزه سلامت با روحیهای بالا همچنان در مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند و وضعیت بیماران و مراجعان را به طور مستمر پایش میکنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت مادران باردار در این جزیره افزود: در مرکز خدمات جامع سلامت خارک، ۲۰ مادر باردار تحت مراقبت قرار داشتند که برای ۱۹ نفر تعیین تکلیف انجام شده و یک مادر باردار دیگر نیز همچنان در حال دریافت خدمات مراقبتی در جزیره است.
رئیسی تأکید کرد: هیچیک از خدمات بهداشتی، درمانی و واکسیناسیون در این منطقه متوقف نشده است و کادر سلامت با تعهد و مسئولیتپذیری در حال خدمترسانی هستند.
به گفته وی، یکی از کارکنان حوزه سلامت در جزیره خارک با وجود دوری از فرزند یکساله خود در محل خدمت حضور دارد و به ارائه خدمات میپردازد که نمونهای از فداکاری نیروهای حوزه سلامت کشور است.
وی ادامه داد: اعضای تیم ملی سلامت در خارک با شجاعت و احساس مسئولیت در حال فعالیت هستند و اعلام کردهاند تا زمانی که حتی یک نفر در جزیره حضور داشته باشد، خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی ادامه خواهد داشت.
معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: پایگاه اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان جزیره خارک فعال هستند و خدمات درمانی و مراقبتی به صورت مستمر ارائه میشود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حتی کودکانی که به همراه خانوادههایشان از جزیره خارج شدهاند نیز از سوی کادر سلامت پیگیری میشوند و کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت خارک از طریق تماس تلفنی روند دریافت واکسن آنان را دنبال میکنند.
وی با اشاره به شرایط خاص جزیره خارک تصریح کرد: این جزیره بارها با تهدیدها و حملات مواجه بوده است، اما کارکنان حوزه سلامت با روحیهای بالا همچنان در مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند و وضعیت بیماران و مراجعان را به طور مستمر پایش میکنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت مادران باردار در این جزیره افزود: در مرکز خدمات جامع سلامت خارک، ۲۰ مادر باردار تحت مراقبت قرار داشتند که برای ۱۹ نفر تعیین تکلیف انجام شده و یک مادر باردار دیگر نیز همچنان در حال دریافت خدمات مراقبتی در جزیره است.
رئیسی تأکید کرد: هیچیک از خدمات بهداشتی، درمانی و واکسیناسیون در این منطقه متوقف نشده است و کادر سلامت با تعهد و مسئولیتپذیری در حال خدمترسانی هستند.
به گفته وی، یکی از کارکنان حوزه سلامت در جزیره خارک با وجود دوری از فرزند یکساله خود در محل خدمت حضور دارد و به ارائه خدمات میپردازد که نمونهای از فداکاری نیروهای حوزه سلامت کشور است.
وی ادامه داد: اعضای تیم ملی سلامت در خارک با شجاعت و احساس مسئولیت در حال فعالیت هستند و اعلام کردهاند تا زمانی که حتی یک نفر در جزیره حضور داشته باشد، خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی ادامه خواهد داشت.
معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: پایگاه اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان جزیره خارک فعال هستند و خدمات درمانی و مراقبتی به صورت مستمر ارائه میشود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حتی کودکانی که به همراه خانوادههایشان از جزیره خارج شدهاند نیز از سوی کادر سلامت پیگیری میشوند و کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت خارک از طریق تماس تلفنی روند دریافت واکسن آنان را دنبال میکنند.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/99599












