19 دی: با کشف گونه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس، عربستان سعودی بار دیگر عمره مفرده برای زائران خارجی را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری دولتی عربستان (واس)، به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا در اروپا و به ویژه انگلیس، عمره مفرده دوباره به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس این گزارش، عربستان به دلیل نگرانی از شیوع گونه جدید ویروس کرونا، همه پروازهای بین المللی را لغو کرده است.

خبرگزاری دولتی عربستان در ادامه گزارش داد که همه پروازهای بین‌المللی (به جز در موارد استثنایی) دست کم به مدت یک هفته لغو خواهد شد. ورود به عربستان از طریق مرزهای زمینی و دریایی نیز حداقل به مدت یک هفته ممنوع خواهد بود.

عربستان پیش‌تر در ماه مارس مراسم حج عمره را به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده و شمار زائران حج تمتع را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده بود اما در ادامه با انجام عمره برای خارجی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی موافقت کرد.

تاکنون بیش از ۳۶۱هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا  و بیش از ۶۰۰۰ مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در عربستان به ثبت رسیده است. 

شناسایی گونه جهش‌ یافته ویروس کرونا در انگلیس و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، بیشتر کشورهای اروپایی را بر آن داشت تا در اقدام نخست، برای جلوگیری از گسترش این ویروس، سفرها از انگلیس و بالعکس را متوقف کنند.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که دولت انگلیس در پی شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا، محدودیت‌ها در این کشور را تشدید کرده است. سرعت بالای شیوع این ویروس باعث شد تا نخست وزیر انگلیس دیروز پس از جلسه اضطراری با اعضای دولت، سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور را به مرحله‌ جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی‌کشد، افزایش دهد.

بوریس جانسون با ایراد سخنانی از دفتر نخست وزیری اعلام کرد که از بامداد امروز (یکشنبه) لندن و تمام مناطق جنوب شرق که در سطح سوم محدودیت‌های کرونایی قرار دارند، وارد سطح چهارم خواهند شد.

وزیر بهداشت انگلیس با بیان اینکه مهار گونه جدید کرونا بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است، نسبت به رعایت اصول بهداشتی توسط آحاد مردم تأکید و اضافه کرد: این یک ویروس، مرگبار است و باید آن را تحت کنترل در آورد. این کار به ویژه پس از شناسایی گونه جدید، دشوارتر شده است.

شاخص اصلی بورس لندن موسوم به فوتسی ۱۰۰ روز دوشنبه بر اثر رشته تحولات مربوط به شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا، بسته شدن مرزهای اروپا به روی مسافران انگلیس و همچنین ابهامات ناشی از برگزیت سقوط کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا