19 دی: یک مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم با انفجار بزرگ روی داده در منطقه بندر بیروت، ارتباطی ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه «القدس العربی » چاپ لندن، مقام مزبور که نامش در خبر ذکر نشده، ابراز داشت که اسراییل در این رویداد هیچ دخالتی نداشته است.

«گابی اشکنازی » وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز پیشتر مدعی شد که احتمالا این حادثه ناشی از آتش‌سوزی بوده است. اشکنازی نسبت به هرگونه پیش‌بینی در این خصوص هشدار داد.

اشکنازی با توجه به انگشت اتهام نشانه رفته به سوی رژیم صهیونیستی در مصاحبه انتشار یافته در شبکه تلویزیونی ۱۲ این رژیم افزود: من دلیلی برای تکذیب گزارش‌های انتشار یافته در خصوص حادثه بودن انفجار بیروت نمی‌بینم.

از سوی دیگر «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که اسراییل پس از انفجار به لبنان پیشنهاد ارائه کمک‌های بشردوستانه کرده است.

در بیانیه مکتوب گانتس و اشکنازی آمده که « اسراییل توسط کانال‌های امنیتی و دیپلماتیک بین‌المللی با بیروت تماس برقرار کرده و به دولت لبنان پیشنهاد کمک‌های پزشکی و بشردوستانه کرده است».

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام‌هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت پایتخت لبنان در عصر سه شنبه که ۱۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی به دنبال داشت، ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا