19 دی: فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: سه تن از متجاوزان مرزی که قصد ورود از مرز شهرستان سردشت در جنوب این استان به داخل خاک کشورمان را داشتند، به هلاکت رسیدند.

سردار سرتیپ دوم یحیی حسین‌خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مرزبانان غیور آذربایجان غربی با متجاوزان مرزی در ارتفاعات صعب العبور و منطقه مرزی ممنوعه سردشت درگیر شده و سه تن از متجاوزان در این درگیری زخمی شدند.

وی اضافه کرد: مرزداران آذربایجان غربی بلافاصله در راستای متوقف کردن آنها با توجه به اینکه منطقه مورد نظر، از مناطق ممنوعه مرزی، امنیتی و بسیار حساس است و در همین حوزه درگیری بین مرزبانان و گروهگ ملحد "پژاک" بوده و منجر به شهادت سه تن از مرزداران عزیز کشورمان شده بود، پس از گذشت مدتی از گشت و کمین هدفمند، حین دیدبانی و رصد و پایش منطقه مشاهده کردند، تعدادی متجاوز مرزی در حال نقض فنی حریم ممنوعه مرزی هستند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی ادامه داد: بلافاصله مأموران با گرفتن موضع مناسب وارد عمل شده و جهت پیشگیری از تردد غیرمجاز و تشدید انسداد نوار مرز با رعایت قانون بکارگیری سلاح، با هشدار های لازم اقدام به تیراندازی کردند.

سردار خانی با اشاره به موفقیت مرزبانان در ناکام گذاشتن متجاوزان مرزی در این عملیات، خاطر نشان کرد: در این عملیات تعداد سه تن از متجاوزان مرزی مورد اصابت گلوله واقع شدند که این افراد به بیمارستان منتقل و در نهایت با وجود تلاش پزشکان کشته شدند.

وی اظهارداشت: تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری سایر متجاوزان مرزی نیز ادامه دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :