19 دی: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نمکی! تاکنون به میزان بیش از ۳۰۰ هواپیما در اثر کرونا کشته داده‌ایم.

عبدالحسین روح الامینی در گفت‌وگو با خبرنگار 19 دی، خطاب به وزیر بهداشت اظهار کرد: چهار ماه پیش ضمن تکریم شما هشدار پاییز و زمستان سخت را دادم اما توجه نشد و حتی صحبت‌ها و مثال‌های شما در این مدت هیچ تغییری نکرده؛ ۹ ماه از شروع کرونا گذشته ما انتظار برنامه داریم؛ توضیح دهید که چرا شاخص‌های ما در مدیریت بیماری با سایر کشورهای جهان فاصله دارد؟ باید آنالیز کنید و با برنامه پیش بروید.

وی ادامه داد: چرا رئیس ستاد کرونا از اختیارات بالایی که دادستان محترم برای قاطعیت در تصمیم‌گیری برای مدیریت کرونا داده تاکنون استفاده نکرده؟ و چرا رئیس شورای اسلامی شهر تهران باید بگوید که حرف من را تنها بهشت زهرا گوش می‌دهد؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: نظر استانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و رؤسای دانشگاه این است که تهران باید دو هفته قرنطینه کامل و تعطیل شود ولی جرئت نمی‌کنند به شما بگویند.

وی گفت: معنی قرارگاه مدنظر رهبر معظم انقلاب این نیست که هفته‌ای یک جلسه داشته باشید بلکه قرارگاه به معنای جنگ است و جنگ هم کار ۲۴ ساعته می‌خواهد.

روح الامینی اظهار داشت: در مورد هوشمندسازی استفاده از نرم افزار، بیماریابی فعال که با بهره‌گیری از مخابرات، همراه اول و سایر اپراتورها می‌شد بسیاری از موضوعات را کنترل کرد چه اقدامی انجام شد؟ بسیج، نیروهای مسلح، قرارگاه امام رضا(ع) و ... تمام قد اعلام آمادگی کردند؛ انتظار این بود که تجزیه تحلیل علمی این چند ماه انجام و عمل می‌شد و امروز بر اساس آن گزارش عملکرد می‌دادید؛ نمایندگان مجلس مانند موضوع ارز کمک کار شما خواهند بود.

وی گفت: این ساماندهی است که رئیس مجلس التماس کند که رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده‌ای از کمیسیون اجتماعی در جلسات شرکت کند اما از آنان دعوت نشد و شما هم دم برنیاورید؟ چرا از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنید؟ ما اقتداری در تصمیم و اجرا و عبرت‌آموزی از بایدها و نبایدها و همچنین برنامه‌ای برای آینده نمی‌بینیم و اینها نگران کننده است.

  • نویسنده :
  • منبع :