19 دی: در حالی که اکثر رسانه های آمریکایی سرگرم پوشش اخبار انتخابات هستند،‌ شمار نهایی مبتلایان کرونا در ایالت متحده در بامداد شنبه به ۱۰ میلیون و دو هزار و ۷۶۲ نفر رسید.

مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می دهد، شمار مرگ و میر کرونا در آمریکا را ۲۴۱ هزار و ۶۹۹ نفر اعلام کرد.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون شش میلیون و ۳۶۷ هزار نفر گزارش شده است.

بر این اساس، بیشترین آمار مرگ و میر نیز در ۲۴ ساعت گذشته متعلق به آمریکا، هند،‌ فرانسه و مکزیک بوده است. این آمار همچنان در حال به روزرسانی است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، روسیه و فرانسه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

مردم آمریکا در حالی در چند روز گذشته شاهد افزایش روند مبتلایان کرونا در کشور بوده اند که سه روز از پایان انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا می گذرد و هنوز نتیجه قطعی آن مشخص نشده و بیشتر رسانه ترجیح می دهند به اخبار انتخابات بپردازند تا شیوع کرونا در کشور.

تنها در روز پنجشنبه بیش از ۱۱۸ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند.

روند گسترش کرونا در آمریکا در حالی شیب صعودی خود را طی می کند که دونالد ترامپ همچنان با کم اهمیت دادن جلوه دادن بحران کرونا و امتناع از پاسخ دادن به نحوه مدیریت خود در کشور، رسانه ها را به بزرگنمایی خطرات کرونا متهم می کند.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: اخبار جعلی مدام درباره موارد، موارد، موارد ابتلا به کرونا منتشر می شود، این موارد شامل بسیاری از افراد کم خطر است.

با ورود به فصل پاییز گسترش ویروس کرونا در آمریکا شدت گرفته و در دو روز گذشته برای دوبار رکود بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا شکسته شد.

پیش از این بیشترین آمار مبتلایان روزانه کرونا در آمریکا در اواسط ماه جولای (مرداد) با ۷۵ هزار ۷۲۳ نفر بوده است.

به دنبال شیوع ویروس جهانی کرونا تا کنون بیش از یکصد کشور در حال تولید دهها گونه از واکسن برای درمان ویروس مرگبار و ناشناخته کرونا هستند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا