19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۵۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون پنج میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

میانگین بستری و فوت به علت کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه به علت کرونا در کشور همچنان رو به صعود بوده و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است.

وی ادامه داد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته حدود ۲۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که متاسفانه شاهد افزایش نسبی این شاخص نسبت به هفته قبل از آن هستیم.

لاری گفت: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های یزد، سمنان، خراسان جنوبی و ایلام گزارش شده که میانگین بروز در استان‌های یاد شده با اختلاف قابل توجه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور در هفته گذشته حدود ۳۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین میزان بروز مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی است.

شناسایی موارد مثبت سرپایی

لاری گفت: در هفته گذشته با افزایش تست‌های تشخیصی، شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتری است.

وی بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایستادگی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین هستیم. امیدواریم با نهادینه شدن حس مسئولیت پذیری اجتماعی در مردم و تقویت و تداوم همکاری‌های بین دستگاه ایجاد شده در اعمال محدودیت‌ها و حسن نظارت بر اجرای صحیح آن توسط نهادهای متولی، شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :