19 دی: فرماندار سردشت گفت: تلاش وزارت امور خارجه به ویژه شخص آقای ظریف در پیگیری برای بازگرداندن پیکر اعضای یک خانواده این شهرستان از فرانسه به کشورمان بسیار ستودنی است.

اقصی نخشی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیکر اعضای این خانواده بعد از ۱۰ روز تلاش مستمر وزارت امورخارجه و با پیگیری استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس به کشور و زادگاهشان بازگردانده شدند.

وی افزود: پیکر چهار نفر از اعضای این خانواده روز گذشته به این شهرستان برگردانده شده و با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده آنها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان سردشت به خاک سپرده شد.

فرماندار سردشت از پیگیری همه کسانی که موجب شدند تا پیکر این خانوده سردشتی به ایران و زادگاهشان بازگردانده شود قدردانی کرد. 

تلاش وزارت امورخارجه در بازگرداندن پیکر خانواده سردشتی ستودنی است

پنج نفر از اعضای یک خانواده از اهالی شهرستان مرزی سردشت به نام‌های رسول ایران نژاد ( پدر خانواده)، شیوا رسول پناهی ( مادر ) به همراه سه فرزندشان آنیتا، آرمین و آرتین ۱۵ ماهه در اوایل آبان ماه جاری بر اثر واژگونی یک قایق بادبانی در کانال مانش فرانسه دچار حادثه شدند که در این حادثه پنج نفر از سرنشینان این قایق به همراه دو تن دیگر از اهالی سردشت غرق می‌شوند اما تنها اجساد چهار نفر از اعضای خانواده پیدا شد.

هنوز از اجساد سه شهروند دیگر سردشتی به نام‌های آرتین ایران نژاد ۱۵ ماهه، یوسف خضری و شورش سوری اطلاعی در دست نیست.

کانال مانش بین کشورهای فرانسه و انگلیس  و قسمتی از اقیانوس اطلس است که یکی از پر رفت و آمدترین آبراه های جهان به شمار می‌آید و عبور از آن با قایق و شناورهای کوچک خصوصا در فصل زمستان بسیار خطرناک است.

  • نویسنده :
  • منبع :