19 دی: مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح از ایجاد باشگاه ماهرسان و پرداخت وام ۵۰۰ میلیون ریالی به سربازان ماهر پس از پایان خدمت خبر داد.

سردار موسی کمالی گفت:​ در سی و سومین جلسه کمیسیون دائمی مهارت آموزی کارکنان وظیفه که ظهر دوشنبه با حضور نمایندگان نیرو‌های مسلح و مسئولان کشوری به ریاست سردار فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان برگزار شد، تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ باید همه سربازان تحت آموزش تخصصی مهارت آموزی قرار گیرند و دست کم ۳۰ درصد از این سربازان و مهارت کسب شده به شغل مناسب برسند.

وی همچنین از تشکیل سامانه ماهرسان برای سربازان ماهری خبر داد که خدمتشان به پایان رسیده است، گفت: در این سامانه بخشی به نام باشگاه ماهرسان نیز با همراهی بانک انصار ایجاد شده است و همه سربازان ماهری که خدمتشان را طی سال‌های ۹۷ تا ۳۰ شهریور امسال به پایان رسانده باشند امکان عضویت دارند.

سردار کمالی با بیان اینکه به این سربازان که عضو باشگاه ماهرسان باشند، ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام برای اشتغالزایی، ازدواج و خرید لوازم خانگی و تامین هزینه ازدواج داده می‌شود، گفت: از پایان آذرماه ۹۹ این سامانه به روز رسانی می‌شود و سربازان ماهر می‌توانند پس از ترخیص از خدمت با کدملی به عضویت آن درآیند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح گفت: همچنین صندوق مهارت آموزی سربازان نیز زیر نظر سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح تاسیس می‌شود و تا پایان سال باید ۱۵ هزار کارگاه نیرو‌های مسلح در سامانه وزارت کار ثبت شود.

  • نویسنده :
  • منبع :