روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی به ناکامی‌های مستمر رژیم صهیونیستی در مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش ایسنا، این روزنامه عبری زبان نوشت، پس از گذشت ۱۱ روز از دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای قرنطینه شدن همه افرادی که از خارج وارد اراضی اشغالی می‌شوند، روز گذشته (شنبه) پروازها در فرودگاه بین‌المللی بن گوریون به زمین نشستند. این هواپیماها حامل اسرائیلی‌هایی بودند که نه‌ تنها برای ایزوله شدن به هتل‌ها منتقل نشدند، بلکه مستقیماً و بدون هیچ نظارتی به خانه‌هایشان بازگشتند.

بنا بر گزارش این روزنامه ، پس از بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت اسرائیل مشخص شد که طی هفته گذشته میزان مبتلایان به ویروس ۴۶۰ درصد افزایش یافته که منشأ آن افرادی هستند که از خارج آمده‌اند.

یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت، در پی انتقادات شدید، نتانیاهو روز شنبه دستور داد که فرود پروازها در اراضی اشغالی متوقف شود تا زمانیکه یک اقدام قضایی صورت گیرد که به موجب آن، مسافران به محض پیاده شدن از هواپیما به هتل‌ها منتقل شوند و هواپیماهایی که قبلاً از اراضی اشغالی بلند شده‌اند، اجازه بازگشت و فرود در آنجا را پیدا کنند. سپس کلیه پروازها به مقصد اراضی اشغالی متوقف خواهد شد.

با توجه به مطالب یاد شده در این روزنامه، داستان به اینجا ختم نشده است. در پایان گفت‌وگوی شبانه میان نخست وزیر و وزرای جنگ، حمل و نقل، امور داخلی و مدیرکل وزارت بهداشت و غیره که در راستای تلاش برای نجات از این مخمصه انجام شد، نتانیاهو تصمیم گرفت مسؤولیت کلی امور مسافران ورودی به اراضی اشغالی را به وزارت جنگ بسپرد. همچنین مقرر شد که کلیه افرادی که از خارج بازمی‌گردند، به مدت ۱۴ روز در هتل‌ها قرنطینه شوند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا