سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمان تعطیلی رقابت‌ها به داستان‌های جالب بعضی از لوگو‌های تیم‌های آسیایی پرداخت و سابقه و دلیل طراحی هر یک از آنها را منتشر کرد.

به گزارش تابناک؛ در گزارش تازه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره نشان سرخ های تهرانی آمده است: « پرسپولیس لوگوی خود را از مکان تاریخی پرسپولیس، پایتخت امپراتوری هخامنشی برداشته است و بدین ترتیب، آرم این باشگاه عناصری از یکی از نشانه‌های بارز تاریخ کشور ایران را در خود جای داده است. 

غول تهرانی در طول سال‌ها بار‌ها آرم خود را تغییر داده است، برخی از آنها با نماد گاو‌ که نمادی از بهره‌وری است. یک کاپ به عنوان شناخت دستاورد‌های باشگاه در قسمت بالای بدن قرار دارد، در حالی که حلقه‌های المپیک در زیر لوگوی پرسپولیس به عنوان یکی از تیم‌های عالی ورزشی ایران قرار داده شده است.

در سال ۲۰۱۲ و پیش از داربی ۷۴ تهران برابر استقلال، پرسپولیس یک بار دیگر این آرم را به روز کرد. این بار نام پرسپولیس را به دو زبان فارسی و انگلیسی به لوگو اضافه شده است.

البته پرسپولیس یک ستاره نیز طی سالیان اخیر به نشانه 10 بار فتح لیگ داخلی ایران به نشان خود افزوده که از این گزارش جا مانده است. در پایان کاربران سایت کنفدراسیون اجازه پیدا کرده اند که بهترین لوگوی آسیایی را در این بخش انتخاب کنند که لوگوی تیم‌های الکویت کویت، قادسیه کویت، ججو یونایتد کره جنوبی، ناگویا ژاپن، بنگال شرقی و پسیپورا اندونزی نیز در کنار پرسپولیس تهران حضور دارند. در بین تیم هایی که لوگوی شان نامزد بهترین های آسیا شده ، نشان تیم الکویت کویت نشانی معمولی و آماتوری به نظر می آید و عجیب است که از کویت دو باشگاه در این نظرسنجی قرار گرفته اند!

  • نویسنده :
  • منبع : تابناک