19 دی: تصویری از پیش از ظهر امروز تاکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شود که مردم را برای تزریق واکسن چینی کرونا در ترکیه ترغیب می‌کند.

تزریق واکسن کرونا در دنیا از امروز شروع شده است. هرچند که برخی کشورهای منطقه همچون امارات و ترکیه از تزریق واکسن چینی کرونا به طور رایگان به مردم خبر داده‌اند.

اما در این بین از ظهر امروز تبلیغی مبهم از یک تور استانبول دست به دست می‌شود که مردم را به خرید تور واکسن کرونا ترغیب می‌کند؛ البته ۵ روزه و در دی ۹۹؛ حدود ۱۲ میلیون تومان. ترکیه پیش از این اعلام کرده بود در ۴ ماه آینده حدود ۵۰ میلیون دوز واکسن چینی کرونا را خریداری کرده است و به گروه‌های هدف تزریق می‌کند؛ حدود ۲۵ میلیون نفر. ترکیه حدود یک میلیون دوز هم از فایزر خریداری کرده است. در میان کشورهای منطقه، ترکیه بالاترین خرید واکسن را داشته است. البته تاکنون هیچ کشوری نگفته توریست‌ها را در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار می‌دهد.

با این حال تعداد بالای واکسنی که ترکیه خریده، به اندازه کافی اغواکننده و گول‌زننده هست که برخی را به کلاهبرداری مجاب کند. اگر اخبار ضدونقیض رسیدن واکسن به ایران هم به این موضوع اضافه کنیم، می‌توان انتظار داشت تلاش‌هایی برای کسب درآمد از این ابهام و ان موضوع جدی، بوجود بیاید. با این حال پیگیری‌های خبرنگار همشهری‌آنلاین از چند آژانس مسافرتی به نتیجه مشخصی نرسید.

از سوی دیگر جام جام در گزارشی دراین باره نوشت: «این تورها که ویژه تزریق واکسن کرونا معرفی می‌شود برای اواخر دی ماه طراحی شده و قیمت آنها از ۱۲ میلیون تومان به بالاست. تماس با مدیران چند آژانس مسافرتی در تهران و شهرستان البته به نتیجه‌ای نرسید بلکه تنها هشدارهایی از آنها دریافت کرد که این تورها یا Fake و یا روشی برای کلاهبرداری هستند. مدیر یکی از این آژانس‌ها گفت درحالی که هیچ جای دنیا واکسن قطعی وجود ندارد، باور نکنید که واکسن در ترکیه پیدا می‌شود و مدیر دیگر نیز گفت از این قبیل آگهی ها فقط بوی سودجویی و خطر به مشام می‌رسد.»

با این‌حال یکی از مدیران دفتر آژانس مسافرتی در گفتگو با همشهری‌آنلاین چنین اتفاقی را بعید نمی‌داند: «اگر واکسنی آمده باشد که در ایران نیست،‌ خب طبیعی ‌است که تور آن هم راه بیفتد!»

ماجرای تور لاکچری استانبول برای واکسن کرونا / واکسن در ایران نیست؛ ترکیه ۵۰ میلیون دوز خریده است!

  • نویسنده :
  • منبع : همشهری آنلاین