19 دی: امام جمعه قم گفت: قم آشیانه و پایگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و مردم و مسؤولان باید برای حفظ و حراست از این حریم مقدس تلاش کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی در برنامه پیام جمعه افزود: هنگامی که حضرت فاطمه معصومه(س) به قم مهاجرت کردند، یک تمدن و پایگاه جدید برای اهل بیت(ع) سامان دادند، از این رو همه ساکنان در این خطه مقدس، باید با شناخت پیشینه و جایگاه قم، در حفظ حریم آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه اهل قم باید مایه افتخار این شهر مقدس باشند، روایات متعدد ائمه اطهار(ع) در رابطه با قم را مورد توجه قرار داد و گفت: قمی ها مادامی که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اطاعت از ایشان گام بردارند، دارای چنین جایگاهی هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: اهل قم باید به شدت از رفتارهای ناهنجار و بر خلاف شئون و آموزه های دینی به شدت پرهیز کرده و پاسدار خون شهیدان باشند تا به عنوان یک قمی اصیل، در کنار کریمه اهل بیت(س) محشور شوند.

وی دلیل حضور دخت موسی بن جعفر(س) در شهر قم را شناخت ایشان نسبت به مردم این خطه و روایات اجداد طاهرین خود دانست و گفت: بر اساس احادیث ائمه اطهار(ع) هر کس ایشان را با معرفت و شناخت زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا