19 دی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با قدرت و احتیاط پاسخ ترور شهید فخری زاده را می‌دهد.

در مورد درخواست امروز کشورهای عربی به ایران برای مذاکره با آمریکا و موافقان و مخالفان قانون راهبردی «اقدام برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» و چگونگی انتقام گیری از قاتلان شهید محسن فخری زاده با مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم.

وی معتقد است هر جا قوی عمل کردیم دشمن عقب نشینی کرده است این بار هم ایران با قدرت و احتیاط پاسخ ترور شهید فخری زاده را می‌دهد.

گفت‌وگوی خبرنگار 19 دی با این منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم را در ادامه می‌خوانید:

دوقطبی تفکری در کشور ایجاد شده

• برخی موافق و برخی مخالف یا طرح لغو تحریم‌ها بودند؛ نظر شما چیست؟

دوقطبی تفکری در کشور ایجاد شده؛ یک تفکر این است که باید به توان داخلی تکیه کنیم و از درون قوی شویم و یک خطی تفکری هم در داخل و خارج از کشور دنبال می‌شود که مانع مقاومت و ایستادگی به حق مردم ما شود و می‌گویند ما برای پیشرفت مجبور به تسلیم هستیم و باید از بیرون کسی برایمان اقدامی انجام دهد و در مقابل اقدامات دشمن باید کوتاه بیاییم.

این‌ها می‌گویند در برابر اقدامات دشمن مانند کشتار دانشمندانمان واکنش نشان ندهیم و دور دوم مذاکره را آغاز کنیم و شایعه کردند که گرفتن انتقام مساوی سبب جنگ می‌شود که قطع یقین پالس‌های این نوع حرف زدن از سوی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است؛ در حالی که گرفتن انتقام حق شرعی و قانونی ماست.

دشمنان با ترور دانشمندان می‌خواهند مانع پیشرفت ما شوند و از قدرتمند شدن ایران واهمه دارند و حالا هم آمریکایی‌ها نگرانی و وحشت از پاسخ قاطع و محکم ایران دارند لذا با فضاسازی می‌گویند ایران دنبال جنگ است و به عوامل داخلی‌شان جهت می‌دهند و آن‌ها هم می‌گویند تحریم‌ها بیشتر می‌شود.

این افراد زمانی هم شعار «نه غزه نه لبنان» می‌دادند در صورتی که شاهد بودیم جبهه مقاومت چه ضرباتی بخصوص در سوریه به دشمنان ایران وارد کرد و کسانی در داخل ندانسته حرف آن‌ها را تکرار می‌کردند.

هر جا قوی عمل کردیم دشمن عقب نشینی کرده است

۸۵ کشور دنیا داعش را بوجود آوردند و جنایات بزرگ علیه بشریت کردند جبهه مقاومت به رهبری شهید سلیمانی در برابر آن‌ها ایستادگی کرد و هرجا قوی عمل کردیم دشمن عقب نشینی کرده است.

 

عاملان ترور شهید فخری‌زاده ارتباط مستقیم با موساد داشتند

رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرده و مسئولیت ترور شهید «محسن فخری زاده» را به عهده گرفته و مدارکی که به دست آوردیم حاکی از این هست که این عوامل ارتباط مستقیم با موساد داشتند و احساس کردیم از داخل با برخی ارتباط برقرار کردند.

• به چه شیوه‌ای انتقام شهید فخری‌زاده گرفته می‌شود؟

جبهه مقاومت، حزب الله، جنبش مقاومت و حماس با کمترین هزینه‌ها پاسخ آنان را می‌دهند و ایران هم اعلام جنگ با هیچ کشوری نکرده و هیچ تعهدی را زیر پای نگذاشته اما وقتی در خاک ما می‌آیند و اعتراف رسمی هم می‌کنند که دانشمند ما را ترور کردند ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم لذا از حقوق نظام جمهوری اسلامی و مردم دفاع مشروع می‌کنیم ایران با قدرت و احتیاط پاسخ این اقدام ناجوانمردانه را می‌دهد.

باید اقدام قاطعانه‌ای انجام دهیم تا بدانند که اگر بخواهند به کشور بزرگی مانند ایران حمله کنند دیگر جای امنی در منطقه نخواهد بود.

آمریکا قبل و بعد از انقلاب، پرچم‌دار کارشکنی‌ها علیه ایران بوده است

• در مورد ارتباط با سایر کشورها بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس که امروز پیشنهاد مذاکره با آمریکا را به ایران دادند چه سازوکاری در پیش دارید؟

ایران به غیر از رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی با همه دنیا ارتباط برقرار می‌کند و منادی صلح است؛ با آمریکا هم مذاکره کردیم اما این کشور نه فقط در زمان جمهوری اسلامی بلکه همیشه آغازگر درگیری‌ها، کودتاها، دخالت در امور کشور ما و حامی دشمنان ما بوده و در هشت سال جنگ تحمیلی هم تحریم‌های اقتصادی شدید علیه ما داشت و همواره پرچم‌دار کارشکنی‌ها بوده است.

کشورهای منطقه با وحدت می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند و نیازی به حضور آمریکا نیست سران این کشورها باید بدانند که تغییر وضعیت کنونی منطقه به ضرر آمریکا، صهیونیست و طرفداران آن‌ها است.

دشمنان از ایران وحشت دارند از همین رو هم بحرین و امارات را به بازی گرفتند حالا هم شایع کردند که اگر ایران حمله کند برای کشورهای پیرامونی هم مشکل پیش می‌آید در صورتی که ما با کشورهایی که علیه ما اقدام نکنند کاری نداریم.

کشورهای منطقه از ترس ایران خود را به آمریکا و اسرائیل وصل نکنند

ایران همواره خواهان حفظ توازن قدرت در منطقه بوده و با اینکه نسبت به سران برخی از این کشورها مانند عربستان، امارات و بحرین حرف داریم اما منافع ملت‌های منطقه برای ما همیشه مهم بوده و نیاز نیست از ترس ایران خودشان را به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها وصل کنند بلکه به نفعشان هست که خودشان را به ملت‌ها وصل کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :