19 دی: فرد قاتلی که تعدادی از مسافران یک اتوبوس را گروگان گرفته بود با تلاش پلیس قم دستگیر و گروگان‌ها آزاد شدند.

یک قاتل که حدود 20 روز پیش همسر برادر خود را به قتل رسانده بود ظهر شنبه در اتوبوسی در شهرک فاطمیه قم با استفاده از سلاح سرد و گرم تعدادی از مسافران را گروگان گرفت.

وی که از اشرار باسابقه قم است، خواسته خود را آزادی تعدادی از دوستان و بستگانش که در بازداشت پلیس بودند اعلام کرد.

گروگانگیر مدتی قبل نیز در تهران یک خانم را به قتل رسانده بود و تاکنون متواری بود.

 

پس از ساعت‌ها تلاش فرد مجرم در ساعت 15 و 50 دقیقه توسط پلیس قم دستگیر و گروگان‌ها که 6 نفر شامل 4 مرد و دو زن بودند سالم آزاد شدند.

این حادثه در انتهای بلوار بعثت شهرک فاطمیه قم روی داده بود.

این قاتل حدود دو سال قبل نیز پس از جواب منفی در خواستکاری از یک دختر گوش برادر وی را بریده بود.

طبق گفته تعدادی از شاهدان عینی این حادثه، پلیس برای دستگیری گروگانگیر از نارنجک دودزا استفاده کرده که تعدادی از شهروندان که برای تماشا در محل حضور داشتند دچار گازگرفتگی خفیف شدند.

 

  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم نیز در این زمینه گفت: حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز گزارش گروگانگیری در یک اتوبوس واصل شد و دستورات قضایی لازم در این خصوص صادر شد.

حجت الاسلام غریب خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که گروگانگیر مدتی قبل اقدام به قتل همسر برادر خود کرده بود و در تهران نیز یک خانم را به قتل رسانده بود و تاکنون متواری بود.

وی اظهار کرد: این فرد، در روز جاری اقدام به گروگانگیری در یک اتوبوس با شش سرنشین کرده بود که در نهایت با انجام اقدامات لازم و تدابیر پیش بینی شده در نهایت فرد گروگانگیر تسلیم و بازداشت شد.

حجت الاسلام والمسلمین غریب با بیان اینکه فرد گروگانگیر مسلح بوده است، گفت: خوشبختانه هیچ یک از گروگان‌ها آسیب ندیدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در پایان اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده زیر نظر دادستانی در حال انجام است.

 

  • نویسنده :
  • منبع :