19 دی: معاون اول رییس جمهوری، انفال را براساس اصل ۴۵ قانون اساسی قابل وقف ندانست و گفت: صیانت از جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست اقتضای عدالت بین نسلی است.

اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در پی‌نوشتی در هامش نامه درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده درخصوص اراضی جنگلی روستای آق مشهد ساری و ضرورت رفع مشکل پرونده‌های اختلافی مربوطه، دستوراتی را خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور مجلس رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست صادر کرد.

در پی‌نوشت معاون اول رییس جمهوری خطاب به کاظم خاوازی، حسینعلی امیری و عیسی کلانتری آمده است: همانطور که مطلع هستید، بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی انفال قابل وقف نیست.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در روزهای قبل برای حل اختلاف پرونده‌های اختلافی میان سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان اوقاف، لایحه‌ای تهیه شده که لازم است با هماهنگی و حضور فعال در جلسات مجلس شورای اسلامی پیگیری شود و سریعتر لایحه به تصویب برسد.

وی افزود: صیانت از جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست اقتضای عدالت بین نسلی است.

به گزارش ایرنا، مردادماه امسال گزارشی به نقل از سازمان جنگل‌ها مبنی بر صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف خبرساز شد که بعدها سازمان اوقاف با تکذیب این خبر، اعلام کرد زمین مذکور آنطور که اعلام شده کوه دماوند نیست بلکه بخشی از یک مرتع در دامنه دماوند است که سال‌ها پیش سند آن اخذ شده و اکنون دادگاه حکم به وقف بودن آن داده است.

همچنین در جلسه‌ای با حضور جهانگیری در روز یازدهم مردادماه، مسائل مرتبط با اراضی منابع طبیعی و اوقاف در منطقه «آق مشهد» بحث و تبادل نظر و مقرر شد؛ روسای سازمان اوقاف، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشستی با تفکیک اراضی انفال از اوقاف در این باره تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :