19 دی: مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش قم گفت: تمام مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی روز یکشنبه ۳۰ آذرماه فعال است و آموزش مجازی دانش آموزان در این روز ادامه دارد.

"غلامرضا رضایی" شامگاه شنبه در پاسخ پرسش خبرنگار ایرنا درباره اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اختیار استانها برای تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه ، اظهار داشت: نسبت به تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس قم در روز دوشنبه، عصر فردا یا صبح روز دوشنبه تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که آموزش و پرورش قم دو روز تعطیلی کنونی را به بعد از امتحانات نوبت اول دانش آموزان موکول کند اما تصمیم نهایی روز دوشنبه گرفته خواهد شد.

رضایی با اشاره به اهمیت امر آموزش و تلاش برای جلوگیری از افت تحصیلی، در عین سلامت دانش آموزان را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد که خانواده ها نسبت به سلامتی کودکان خود در مدارس دغدغه نداشته باشند. 

مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش قم، اظهار کرد: احتمال می رود با بهبود شرایط کرونایی استان شاهد حضور فیزیکی و حضوری دانش آموزان در مدارس باشیم که این مساله کاملا به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد.

وی در پایان، یادآور شد: امتحانات نوبت اول مدارس قم به جزء در مقطع بزرگسالان و نهایی بصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است، یکشنبه و دوشنبه این هفته، به مناسبت شب یلدا و روز پرستار از سوی آموزش و پرورش استان تهران به عنوان روزهای بدون آموزش آنلاین مدارس اعلام شده است اما احتمال این تعطیلی برای سایر استان‌های کشور به اختیار آموزش و پرورش هر استان عنوان شده است. 

  • نویسنده :
  • منبع :