19 دی: فرمانده انتظامی استان قم از کشف محموله لوازم آرایشی قاچاق به ارزش 6 میلیارد و 300 میلیون ریال در قم خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در پی تبادل اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی استان قم با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر، تردد یک دستگاه کامیونت حامل بار قاچاق به مقصد تهران مورد رصد قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی مقام قضائی به یکی از محورهای مواصلاتی استان قم اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری، خودرو مذکور را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سپس با انتقال کامیونت به این پلیس در بررسی محموله خودرو مشخص شد، زیر گونی‌های سبوس 44 هزار و 980 قلم لوازم آرایشی و همچنین 5 هزار و 640 قوطی نوشیدنی خارجی قاچاق جاسازی شده که متهم دستگیر شد.

وی ارزش محموله کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان 6 میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد.

سردار میرفیضی گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

اعتراف سارق خودرو در قم

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از دستگیری یک سارق حرفه ای در قم خبر داد و گفت: متهم طی تحقیقات پلیس، به 4 فقره سرقت خودرو و 20 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

وی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و داخل خودرو در قم، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی استان قرار گرفت.

سردار میرفیضی گفت: مأموران کلانتری 28 شهرقائم حین گشت زنی با مشاهده یک خودرو پراید مسروقه که در حال تردد بود، بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام و متهم را نیز دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه نامبرده طی تحقیقات پلیس به 20 فقره سرقت داخل خودرو و 4 فقره سرقت خودرو اعتراف کرده است، گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تأکید و از شهروندان خواست، به منظور پیشگیری از سرقت، ضمن تجهیز خودروی خود به قفل فرمان، قفل پدال و سیستم ضد سرقت استاندارد، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف 77 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس

سردار میرفیضی همچنین گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از اقدام یک قاچاقچی مبنی بر انتقال مواد مخدر با یک دستگاه کامیون از استان‌های جنوب شرقی کشور به سمت استان‌های مرکزی مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات خاص پلیسی و تبادل اطلاعات به موقع با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، خودرو مذکور در یکی از محورهای مواصلاتی آن استان شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار داشت: مأموران در بازرسی از خودرو، 77 کیلو و 520 گرم تریاک کشف و متهم دستگیر که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

سردار میرفیضی تصریح کرد: پل ارتباطی تلفن 110 به صورت شبانه روزی در خدمت مردم عزیز بوده و انتظار می‌رود شهروندان ضمن همکاری مستمر با پلیس در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق این سامانه به پلیس اطلاع دهند.

کشف 273 رأس دام سبک قاچاق در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف 273 رأس دام سبک قاچاق به ارزش 7 میلیارد ریال در قم خبر داد.

سرهنگ بهادر اسماعیلی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان، با اطلاع از جابجایی دام غیرمجاز از مجتمع دامشهر، با مراقبت محل مشاهده می‌کنند 4 دستگاه کامیون بنز تک پس از بارگیری احشام، از دامشهر خارج شدند بنابراین در محدوده سلفچگان، کامیون‌ها را توقیف کردند.

وی خاطرنشان کرد: از خودروهای توقیف شده 273 رأس دام سبک فاقد مجوز قانونی کشف شد که ارزش آن برابر اعلام کارشناسان 7 میلیارد ریال عنوان شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در این رابطه 4 متهم دستگیر و پس از معرفی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

کشف لوازم خانگی قاچاق در قم

وی در ادامه اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری قم در عوارضی «قم-تهران» یک دستگاه آریسان وانت، حامل بار قاچاق که به مقصد «تهران» بارگیری شده بود را توقیف کردند.

سرهنگ اسماعیلی تصریح کرد: در بازرسی از خودرو 5 دستگاه ماشین ظرفشویی و یک دستگاه ماشین لباسشویی فاقد مجوز و قاچاق کشف شد.

وی ارزش اقلام کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان بیش از یک میلیارد ریال اعلام کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: پلیس قم در سال رونق تولید، با جدیت با هرگونه قاچاق کالا و ارز مقابله خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند اطلاعات خود را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :