19 دی: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با محمود عباس رئیس منطقه خودگردان فلسطین در تماس تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با ویروس همه گیر کرونا و ارسال واکسن به فلسطین گفت وگو کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و محمود عباس در باره همکاری‌های دوجانبه در حوزه های اقتصادی و بازرگانی و عرصه های انسانی گفت و گو کردند.

در بیانیه آمده است: دو طرف در این گفت وگوی تلفنی به همکاری در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و امکان تحویل واکسن کرونا ساخت روسیه به فلسطین تاکید کردند.

نخستین واکسن روسی کرونا به نام اسپوتنیک -وی در روسیه مراحل پایانی آزمایش انسانی را می گذارند و تاکنون هزاران نفر در این کشور با این واکسن واکسیناسیون شده اند و بیش از ۵۰ کشور درخواست خرید این واکسن را از روسیه کرده اند.

در ادامه گفت و گوی تلفنی رئیس جمهوری روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مسائل مربوط به مناقشه فلسطین و تل آویو بررسی شد و پوتین بر آمادگی روسیه برای کمک به دستیابی صلح عادلانه و پایدار در این مناقشه از جمله استفاده از ظرفیت‌های گروه چهار میانجیگران بین المللی خاورمیانه تاکید کرد.

دو طرف توافق کردند به تماس ها در سطوح مختلف ادامه دهند.

روسیه و فلسطین از دیرباز روابط و همکاری های خوبی داشته و سفارت فلسطین از سال ۱۹۸۹ در مسکو گشایش یافته است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا