19 دی: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بخش خاصی در دستگاه قضا برای رصد و تحلیل آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شود.

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دادگستری استان قم به همراه معاونین و حجت الاسلام والمسلمین قریب دادستان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضایی قم، بر آمادگی حوزه های علمیه و گروه های جهادی حوزوی برای همکاری در کاهش آسیب های اجتماعی اعلام آمادگی کرد.

وی خاطر نشان ساخت: انتظار از آرای صادره قضات در استان قم بالاتر از استان‌های دیگر است و ضرورت وجود بخش خاصی در دستگاه قضا برای رصد و تحلیل آسیب‌های اجتماعی در پرونده های رسیدگی شده و اعلان زنگ خطر به متولیان امور جامعه مهم است.

مدیر حوزه های علمیه، همچنین ضرورت برگزاری جلسات منظم با دستگاه هایی که متولی امور فرهنگی در استان هستند برای همراهی و همکاری زمینه کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی از دیگر مطالبی بود که مدیر حوزه های علمیه بر آن تاکید داشت.

حجت الاسلام مظفری نیز در این دیدار در ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های دادگستری استان قم به آخرین اقدامات در کاهش اطاله دادرسی، رسیدگی به پرونده های معوقه، برخورد با مفاسد اقتصادی و جرائم اجتماعی و اقدامات معاونت پیشگیری و دادستانی قم و برخورد با جرائم، اشاره کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : حوزه