19 دی: رئیس جمهوری ونزوئلا در آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی، برای دفاع از سرزمین خود بر تقویت روابط با کشورهای ایران، روسیه، چین، کوبا، ترکیه و هند تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ای وی ان ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در گفت و گویی با تجزیه و تحلیل مسائل پیش رو در سال جدید گفت: دروازه کشور ما به روی جهان باز است. بی تردید روابطی ویژه با دولت ها و ملت های روسیه، جمهوری خلق چین، جمهوری اسلامی ایران، کوبا، هند و همچنین روابطی با ترکیه و کشورهای آفریقای جنوبی برقرار خواهیم کرد.

مادورو با ابراز تبریک سال نو میلادی، ضمن آرزوی نهایت سعادت و کامیابی برای ملت خود، جهانی از امیدهای نو برای چشم انداز ۳۶۵ روزه سال ۲۰۲۱ ترسیم کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا به مناسبت پایان سال ۲۰۲۰، با مروری اجمالی به حوادث تلخ و رنج های ملت ونزوئلا از تحریم های ظالمانه آمریکا در سالی که گذشت، اطمینان داد که ۲۰۲۱ سالی تعیین کننده برای پایان دادن به محاصره اقتصادی امپریالیسم و شروع عصر بهبود و بازسازی خواهد بود.

نیکلاس مادورو با ابراز امیدواری درخصوص چشم انداز آتی کاراکاس از سرمایه گذاران خارجی در منطقه آمریکای لاتین دعوت کرد که برای همکاری در شرایطی ویژه برپایه «قانون ضد تحریم» وارد ونزوئلا شوند.

وی در این رابطه گفت: من از سرمایه گذاران آمریکای لاتین دعوت می کنم که در چارچوب قانون ضد تحریم، با شرایط خاص برای کار به ونزوئلا بیایند. ما در سکوت کارهای زیادی را انجام می دهیم که بعدا وقتی همه چیز به پایان رسید آن را اعلام خواهیم کرد. ما در اینجا منتظر شما هستیم!

مادورو همچنین درباره روند اقدامات مقابله با همه گیری اعلام کرد: پس از یک ماه انعطاف پذیری ایمن در دسامبر (آذر- دی) از دوشنبه این هفته با قرنطینه داوطلبانه و در چارچوب خانواده آغاز می کنیم. این روش ونزوئلایی موسوم به ۷+۷ است. همه خوب می دانید که باید مراقب سلامتی خود باشید.

رئیس جمهوری ونزوئلا در این رابطه توضیح داد: این مدل ونزوئلایی، نظام بهداشتی رایگان و با کیفیت عمومی موسوم به «مأموریت بخش داخلی» است که از دوره فرمانده «هوگو چاوز» [رئیس جمهوری فقید ونزوئلا] با همکاری کشور کوبا ایجاد شده است. به لطف تجربیات پزشکان حاذق هاوانا با غلبه بر تحریم های متجاوزانه که مانع دسترسی معمول ما به تجهیزات پزشکی می شد نظام سلامت را برای رفاه عمومی ایجاد کرده ایم.

مادورو همچنین تصریح کرد: به رغم هجمه های رسانه ای که درصدد هستند وضعیت ونزوئلا را در حال فروپاشی نشان دهند، ما با تکیه بر توانایی های داخلی و همکاری با کشورهای دوست بر تحریم‌ها و بحران همه گیری فائق خواهیم آمد.

رئیس جمهوری ونزوئلا چند روز قبل اعلام کرد کلمبیا در حال آماده سازی حملاتی علیه واحدهای نظامی ونزوئلا طی روزهای آینده (پایان سال ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱) است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا