19 دی: اقشار مختلف مردم عراق در راهپیمایی میلیونی خود در میدان «التحریر» و خیابان های شهر بغداد علیه آمریکا شعار داده و خواهان خروج اشغالگران از کشورشان و اجرای مصوبه پارلمان عراق در این زمینه شدند.
اقشار مختلف مردم عراق اعم از زن و مرد و پیر و جوان امروز یکشنبه در میدان التحریر شهر بغداد برای ابراز مخالفت خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی فریاد «کلا کلا آمریکا، کلا کلا اسرائیل» و «الله اکبر، امیرکا الشیطان الاکبر» سر می دهند.

شرکت کنندگان در مراسم همچنین با در دست داشتن پرچم های عراق و «الحشد الشعبی» و تصاویر شهیدان سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و سردادن شعار، بر ادامه راه آنها تاکید می کنند.

آنها در شعارهای خود همچنین خواهان گرفتن انتقام خون این شهیدان و محاکمه عاملان و آمران آن هستند.

میدان التحریر و خیابان های اطراف آن در بغداد پایتخت عراق هم اکنون مملو از جمعیت است و «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق درحال سخنرانی در این مراسم است.

شعار «شهادت و حاکمیت» به عنوان شعار مرکزی نخستین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید اختصاص یافته است و در همین راستا، آیین های رسمی و مردمی نخستین سالروز بزرگداشت شهادت سرداران شهید با محوریت تاکید بر اخراج فوری نیروهای اشغالگر از خاک عراق در مناطق مختلف این کشور درحال برگزاری است.

شهرها و مناطق مختلف عراق از یک هفته پیش شاهد ویژه برنامه های گرامیداشت سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن است.

«الله الله اکبر، آمریکا شیطان الاکبر» شعار امروز تظاهرات بغداد

گروه های مردمی، عشایری، جهادی، علماء و فضلای شیعه و اهل سنت، شخصیت ها و رهبران سیاسی در تظاهرات امروز حضور با شکوهی دارند.

شعار «کلا کلا آمریکا»، «کلا، کلا اسراییل» و «کلا کلا آل سعود» و تاکید بر بازستاندن حاکمیت ملی عراق از شعارهای مهم تظاهرات است.

جمعی از تظاهرکنندگان آیین تشییع نمادین پیکر فرماندهان شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را با موسیقی حماسی جنگ برگزار کردند.

حضور تیپ های عتبات مقدسه در مراسم امروز نشان داد که آنها همچنان در خط مشی فرماندهان شهید هستند و تمامی تبلیغات باطل ماه های گذشته رسانه های مغرض عربی و غربی را با حضور با شکوه خود، خنثی کردند.

تیپ علی الاکبر (ع) وابسته به عتبه حسینی از مهمترین تیپ های عتبات مقدسه عراق است که خبرنگار ایرنا در میان تظاهرات امروز مشاهده کرد.

از طرفی رزمندگان تیپ «کتائب امام علی (ع)» به رهبری «شبل الزیدی» کفن پوشان در مراسم حاضر شدند و بر آمادگی خود برای شهادت تا آزادی عراق از وجود نیروهای بیگانه تاکید کردند.

جمعی از اهالی و شیوخ عشایر منطقه سنی نشین «ابوغریب» در غرب بغداد نیز با حمل پلاکاردهای اخراج نظامیان آمریکا از خاک کشور حضور یافتند.

مراسم هنوز به اوج خود نرسیده اما میدان تحریر (آزادی بغداد) از جمعیت موج می زند.

حضور جوانان و زنان در مراسم امروز در کنار فرماندهان ریش سفید مبارزه با تروریسم چشم نوازی می کند.

جالب توجه اینکه ساختمان بلند مرتبه مشرف به پل «جمهوری» در جوار منطقه امنیتی سبز که در ایام اعتراضات اکتبر سال گذشته به نام «رستوان ترکی» و «کوه احد» معروف شد، امروز به تصاویر بزرگی از شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان مزین شده است.

بر بالای این ساختمان بلند مرتبه عنوان «قلعه آزادگان» جالب توجه است.

تظاهرات امروز به نشانه گرامیداشت نخستین سالروز شهادت فرماندهان شهید و تجدید بیعت با این فرماندهان و تاکید بر اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق برگزار شده است.

برنامه اصلی تظاهرات امروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به طور رسمی شروع می شود این درحالی است که مردم از ساعات اولیه بامداد امروز در میدان تحریر حضور یافته اند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا