19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران نسبت به خرید مرغ و ماهی طعم دار هشدار داد و تأکید کرد طی گشت‌های تعزیراتی از فروشگاه‌ها، این مواد صد درصد غیر خوراکی تشخیص داده شده است.

محمدعلی اسفنانی در خصوص فعالیت‌های تعزیرات طی هفته گذشته اظهار کرد: فعالیت ها بصورت روتین در جریان است ولی هر از چند گاهی رخدادی اتفاق می افتد که بخش قابل توجهی از انرژی ما صرف آن می گردد.

وی ضمن ابراز خوشنودی از تثبیت قیمت مرغ، گفت: امروز با کمبود روبرو نیستیم و گران فروشی یا کم اتفاق می افتد و یا صورت نمی گیرد.

اسفنانی با بیان اینکه عده ای به محض فرصت یافتن، اقدام دیگری را در راستای گریز از قانون رقم می زنند، افزود: اخیرا اعلام شده برخی شرکت ها تحت عنوان قطعه بندی مرغ، این محصول را با قیمت مصوب خریداری کرده و ضایعات مرغ را جدا می نمایند و رقمی روی بسته های فراهم شده درج می کنند که بسیار نامتعارف است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش رئیس گشت های مشترک تعزیرات از یکی از واحدهای بسته بندی مرغ در شهرستانی در اطراف تهران، بر روی بسته بندی ها دو نوع قیمت می‌زنند، که یا مربوط به فروشگاه‌های خاص و یا واحدهاص صنفی است.

اسفنانی این رویه را تخلفی آشکار دانست و تاکید کرد: این مسئله گران فروشی است.

وی تخلف دیگر را ناظر بر محصولات بسته بندی آماده طبخ دانست و افزود: این افراد به زعم خود محصول را طعم دار می کنند و به مردم می فروشند.

اسفنانی خاطرنشان کرد: از مردم استدعا دارم تحت هیچ شرایطی گوشت مرغ یا ماهی طعم دار شده توسط فروشگاه ها را خریداری نکنند و فرقی هم نمی کند چه کسی این کار را کرده باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در موارد متعدد مشاهده کرده ایم که برخی فروشگاه ها موادی به مرغ اضافه می کنند که صد در صد آن غیر قابل خوراکی است.

اسفنانی گفت: برای ما قابل تشخیص نیست که این مواد چیست و چون در بسته های پلمپ شده قرار دارد و از خارج کشور واردمی شود، هیچ نام و نشانی روی آن درج نیست و از مردم عاجزانه خواهش می کنم از خرید مواد خوراکی خام طعم دار شده توسط فروشگاه ها و شرکت ها امتناع کنند و خود نسبت به این کار اقدام کنند.

وی افزود: ما در صورت مشاهده بعنوان جرم بهداشتی با این افراد برخورد و آن ها را مجازات می کنیم.

اسفنانی همچنین در خصوص گزارش‌های واصله در خصوص گران فروشی نانوایی‌ها اظهار کرد: نانوایی‌ها دو تخلف بارز دارند که یکی گران فروشی و کم فروشی است و دیگری اینست که مردم را وادار به خرید اجباری می‌کنند؛ یعنی به جای نان ساده، الزام به خرید نوع کنجد دار نان می‌نمایند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرتهران خاطرنشان ساخت: طعم‌دار کردن نان هم ممکن است از حیث بهداشتی جای تأمل داشته باشد و از طرفی فروش جاری تخلفی تعزیراتی و جرم است و مردم باید این تخلفات را به ما گزارش کنند و در این راستا یکی از واحدهای نانوایی در تهران را پلمب کردیم.

  • نویسنده :
  • منبع :