19 دی: وزیر اطلاعات آخرین وضعیت پرونده‌های «سردار شهید سلیمانی» و «شهید فخری زاده» را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی صبح سه شنبه در جوار مزار سردار شهید سلیمانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده این شهید گرانقدر به خبرنگاران گفت: ما دست به هر اقدامی هم که بزنیم خون شهید حاج قاسم پایمال شدنی نیست اما جبران شدنی هم نیست.

وی با اشاره به اینکه از دست دادن سرمایه‌ای مانند حاج قاسم قابل جبران نیست، افزود: دشمنان ما می‌دانند چه جنایت بزرگی را مرتکب شده‌اند، اما ما در برابر خون این شهید و همرزمانش رسالتی چند وجهی داریم.

حجت الاسلام علوی یکی از وجوه این رسالت را پرداختن حقوقی به این مساله دانست و گفت: تمام مستندات این تروریسم دولتی و نقض حاکمیت ملی کشور دیگر در این ترور دولتی احصا شده است.

پرونده شهید سلیمانی آماده ارائه در مجامع حقوقی و بین المللی

وزیر اطلاعات ادامه داد: بیش از هزار صفحه در این زمینه کار گروهی انجام شده است و پرونده‌ای در این زمینه در وزارت اطلاعات با همکاری دیگر دستگاه‌ها پرونده تنظیم شده و آماده ارائه در مجامع حقوقی و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مظلومیت این عزیز در مجامع حقوقی صدای خودش را به گوش جهانیان برساند، افزود: اضافه بر جنبه حقوقی، همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی ایران از خون شهید حاج قاسم نمی‌تواند بگذرد و قابل گذشت نیست؛ به خصوص که دشمن با وقاحت تمام این حرکت تروریستی را به صورت وقیحانه به عهده گرفته و روی آن مانور داده است.

وی گفت: بسیار جالب است که عاملان این جنایت فردی را ترور می‌کنند، حاکمیت یک کشور را نقض می‌کنند، حقوق بشر مورد ادعایشان را زیر پا می‌گذارند و بعد ژست هم می‌گیرند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند از حق و خون حاج قاسم بگذرد، گفت: سیلی کوچیکی در عین الاسد به دشمن زدیم اما سیلی اصلی و انتقام سخت به جای خود محفوظ است.

وی متذکر شد: اینکه سیلی اصلی و انتقام سخت چه زمان و چگونه انجام می‌شود بستگی به اراده جمهوری اسلامی ایران دارد که در موقع مناسب انجام می‌شود و خون حاج قاسم بی پاسخ نمی‌ماند.

آخرین وضعیت پرونده «شهید فخری زاده»

حجت الاسلام علوی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده «شهید فخری زاده» هم گفت: مطالعات کامل و شناسایی‌های زیادی انجام شده اما کار پایان یافته نیست و در حال انجام است.

وی گفت: امیدواریم با دعای مردم و همت و هوشیاری سربازان گمنام اما زمان (عج) و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با موضوع، بتوانیم قاتلان را به دستگاه عدالت بسپاریم تا مجازت شوند.

حجت الاسلام علوی گفت: باید توجه داشت قاتلانی که به عنوان مباشرین در قتل می‌شناسیم، جز کوچکی از این قضیه هستند و جزو اصلی قضیه رژیم تبهکار صهیونیستی و اشغالگر قدس است که حیاتش را در این حرکت‌های تروریستی و رذیلانه و بزدلانه جستجو می‌کند.

وی گفت: رژیم اشغالگر سرزمین قدس و فلسطین می‌داند که اگر جمهوری اسلامی با توانمندی فرزندانی مانند شهید فخری زاده حرکت کند، قطعاً باید نابودی نه چندان دور خود را پیش بینی کند.

حجت الاسلام علوی متذکر شد: دشمن با ترور شهید فخری زاده هم مرتکب جنایت شد و هم اشتباه بزرگی را انجام داد چرا که خیال می‌کند سرمایه ایران فقط یک فخری زاده است در صورتی که شهید فخری زاده همچون حاج قاسم سلیمانی «فخری زاده ها» و «سلیمانی های» زیادی تربیت کرده و جای آنها فخری زاده‌ها و سلیمانی های بسیاری را تربیت شده‌اند.

وی گفت: جای حاج قاسم و شهید فخری زاده با رفتنشان خالی نمی‌شود چرا که کسانی که در مکتب حاج قاسم تربیت شده‌اند و در کلاس درس فخری زاده پرورش یافته‌اند جای آنها را پر کرده و راه آنها را ادامه می‌دهند.

وزیر اطلاعات گفت: ادامه دهندگان راه این شهدا این آرزو را بر دل دشمنان می‌گذارند که با خلأ وجودی حاج قاسم و فخری زاده راه آنها ابتر و ناکام بماند؛ ان شالله همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند راه و کار آنها ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر