19 دی: سخنگوی کمیسیون اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه و در حالی که اروپا به هیچ کدام از تعهدات برجامی‌اش عمل نکرده، نسبت به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران ابراز تاسف کرد و مدعی شد که این اقدام خلاف تعهدات تهران است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کمیسیون اروپا امروز (سه شنبه) در اظهاراتی به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران به ۲۰ درصد واکنش نشان داد.

وی در یک نشست خبری مدعی شد: ما به شدت نسبت به این اقدامات ایران نگران هستیم.  

در حالی که کشورهای اروپایی خود به تعهدات برجامی‌شان عمل نکردند این سخنگوی اروپایی این گام ایران را خلاف تعهدات هسته‌ای‌اش خواند که به گفته وی پیامدهایی جدی خواهد داشت.

این سخنگوی کمیسیون اروپا ادامه داد: این اقدام تاسف برانگیز است اما از طرفی بسیار حائز اهمیت است که ما توافق هسته ای را حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، این اظهارات ادعایی در پی این مطرح می شود که سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه از آغاز فرآیند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در کشور خبر داد و گفت که رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.

علی ربیعی تصریح کرد: کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :