19 دی: یک پزشک متخصص سرطان در آمریکا به نام عمر عتیق، پس از آن که فهمید بسیاری از بیماران سابقش توانایی پرداخت هزینه‌های عقب‌افتاده بیماری خود را ندارند، بدهی آنها را بخشید.

به گزارش یورونیوز؛ این بدهی‌ها مربوط به هزینه های حدود ۲۰۰ بیمار است که مبلغ کل آن در مجموع به نزدیک ۶۵۰ هزار دلار می‌رسد.

دکتر عتیق پس از تقریباً ۳۰ سال کار در یک مرکز درمان سرطان که خودش تأسیس کرده بود، سال گذشته به فعالیت شغلی خود خاتمه داد و آن مرکز را تعطیل کرد. او سپس به کمک یک شرکت فعال در زمینه جمع‌آوری بدهی، اقدام به حصول طلب‌های معوقه خود از بیماران پیشین خود کرد، اما متوجه شد که خانواده‌های زیادی از لحاظ اقتصادی در وضعیت بدی به سر می‌برند و توان پرداخت بدهی را ندارند.

او همزمان با جشن کریسمس به بیماران بدهکار نامه نوشت و به آنها خبر داد که بدهی‌شان را حذف کرده است. دکتر عتیق به شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفت: «به مرور زمان دریافتم برخی افراد اصلا قادر به پرداخت پول نیستند. بنابراین با همسرم، خانوادگی در مورد امکان بخشش همه بدهی‌ها فکر کردیم و دیدیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم و بنابراین همین کار را کردیم.»

دکتر عتیق که اصالتاً پاکستانی است، کلینیک سرطان آرکانزاس را در سال ۱۹۹۱ در شهر پاین بلاف این ایالت تأسیس کرد و برخی خدمات درمانی از جمله شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و سی‌تی اسکن را به بیماران ارائه داد. وی هم اکنون استاد دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس در مرکز این ایالت، یعنی شهر لیتل راک است.

دکتر عتیق گفته است که در زمان رکود اقتصادی و افت توان مالی خانواده‌ها بر اثر همه‌گیری کرونا، این زمان را مناسب‌ترین زمان برای بخشیدن بدهی‌های بیماران دیده است. او در کارت تبریک کریسمس خود به بیماران نوشته است که اگر چه شرکت‌های بیمه بیشتر بدهی بیماران را پرداخت می‌کنند، اما او متوجه شده است که حتی هزینه‌های باقیمانده دیگر نیز می‌تواند برای بیماران سنگین باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :