19 دی: معاون امورتوزیع برق شرکت توانیر گفت:در دور اول توزیع قبض برق امید، ۷.۲ میلیون مشترک خوش مصرف از بین ۳۰ میلیون مشترک برق کشور شناسایی شد که ۵.۸ میلیون مشترک کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی شدند.

غلامعلی رخشانی مهر از کاهش ۹.۸ درصدی جمعیت پرمصرف‌های برق کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خبر داد و اظهار داشت: مدیریت انرژی به خصوص در زمستان از مهم‌ترین مسائل جهانی است، کشور ما نیز از این مسئله مستثنی نیست و باید در همه بخش‌ها برای آن فکری کرد.

معاون امور توزیع برق توانیر با بیان اینکه طرح برق امید از آبان ماه امسال شروع و در یک دوره دو ماهه پایش انجام شده است، گفت: این طرح برای کسانی اجرا شده است که سهم کمتری از انرژی کشور را مصرف می‌کنند. در دور نخست توزیع قبض برق امید، ۷.۲ میلیون مشترک خوش مصرف از بین ۳۰ میلیون مشترک برق کشور شناسایی شد که ۵.۸ میلیون مشترک کم مصرف مشمول تخفیف صددرصدی شده است.

رخشانی مهر با بیان اینکه مشترکان برق می‌توانند همه اطلاعات مورد نظر خود را در قبوض جدید برق ببینند، ادامه داد: در این قبوض علاوه بر قبض قدیمی بخش‌های جدید نیز با اطلاعات متنوع اضافه شده است.

وی افزود: میزان مصرف فعلی، مدت مشابه سال گذشته و پیش بینی دوره بعد، رشد و یا کاهش مصرف، عدد الگوی مصرف، تفاوت برق مصرف شده در مقایسه با مشترکان مجاور، پیام‌های مربوط به وضعیت مصرف (کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف) و موضوعات دیگر از جمله موارد عنوان شده در قبوض جدید است.

معاون امور توزیع برق توانیر ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف به خصوص گاز تا یک درجه و یا خاموش کردن یک یا دو لامپ کم مصرف می‌تواند گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها را برای تولید برق تأمین کند و امکان اعمال خاموشی را برطرف کند.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما