19 دی: مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارنظرهای رسانه‌ای در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی علی لاریجانی گفت: با اینکه هیچ اطلاعی از رفتار انتخاباتی دکتر لاریجانی ندارم، اما تحلیلم این است که او در انتخابات شرکت نمی‌کند. آنچه در رسانه ها مشاهده می شود نشان از این دارد که تندروهای اصلاح طلب و اصولگرا در عصبانیت از ورود احتمالی آقای لاریجانی اشتراک کامل دارند.

اخیرا طرحی در مجلس ارائه شده که مطابق یکی از مواد آن، دولت ها در ایران مکلف می شوند که تا سال 1420 اسرائیل را نابود کنند. با اینکه موضوع نابودی اسرائیل موضوع تازه ای نیست و در راهبرد کلی نظام جمهوری اسلامی وجود داشته، اما طرح این گونه آن در مجلس، این سوال را به وجود می آورد که نمایندگان به دنبال چه هستند؟

در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است مجلس به دلیل اینکه برای اقدامات اساسی در زمینه های عمومی کشور طرح و ایده ای ندارد که البته آنهم به خاطر بی تجربه بودن نمایندگان و شعارزدگی آنها است، به چنین موضوعاتی ورود می کند.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با جماران درباره طرح اخیر مجلس برای نابودی اسرائیل گفت: موضوعاتی با این اهمیت جزو استراتژی های بزرگ نظام است و محدود کردن آن به یک مصوبه مجلس، کاری اشتباه است. چنین پروژه ای اگر تصمیم کل نظام باشد باید مجموعه سه قوه، نیروهای مسلح و بنگاه های موجود کشور را در برگیرد و طرح از جانب آنها ارائه شود و اصولا جایگاه چنین طرحی در اختیار نهادهای بالادستی کشور است.

وی افزود: به نظر می رسد برخی نمایندگان با این اقدام، اراده بزرگ در این موضوع را محدود می کنند. معتقدم مجلس به دلیل اینکه برای اقدامات اساسی در زمینه های عمومی کشور طرح و ایده ای ندارد که البته آنهم به خاطر بی تجربه بودن نمایندگان و شعارزدگی آنها است، به چنین موضوعاتی ورود می کند.

مهاجری ادامه داد: متاسفانه موضوعاتی مهمی مشابه این مساله در حال قربانی شدن در برابر شعارهای سیاسی است و نمایندگان عملا به نتیجه نخواهند رسید.

مجلس افراطی برای ادامه حیات خود ناچار است شعار بدهد

او با اشاره به تندروهای مجلس یازدهم گفت: آش به حدی شور شده که یکی از نمایندگان که سابقه حضور در دوره نهم را داشته است اخیرا گفته با وجود اینکه در مجلس نهم تندروی می کرده اما در برابر برخی تندروهای مجلس فعلی کم می آورد. مجلسی که با شعارهای افراطی و شعارهایی که قابلیت اجرایی ندارند، روی کار می آید برای ادامه حیات خود نیز ناچار است شعار بدهد. هزینه اقداماتش را نیز مردم و نظام خواهند داد.

مهاجری ادامه داد: نمایندگان برای اینکه ناتوانی خود را بپوشانند جار و جنجال به راه می اندازند. می خواهند ضعف های خود را با چنین اقداماتی پوشش دهند تا افکار عمومی متوجه ناکارآمدی آنها نشود.

لاریجانی در انتخابات شرکت نمی‌کند

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارنظرهای رسانه ای در خصوص فعالیت های انتخاباتی علی لاریجانی گفت: با اینکه هیچ اطلاعی از رفتار انتخاباتی دکتر لاریجانی ندارم، اما تحلیلم این است که او در انتخابات شرکت نمی کند.

وی افزود: آنچه در رسانه ها مشاهده می شود نشان از این دارد که تندروهای اصلاح طلب و اصولگرا در عصبانیت از ورود احتمالی آقای لاریجانی اشتراک کامل دارند. به گمانم تندروهای هر دو جناح از هم اکنون دست خود را رو کرده و وحشت شان را از ورود چهره های خردورز به انتخابات نشان می دهند.

  • نویسنده :
  • منبع : جماران