19 دی: عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه جهت رفع موانع تولید، مالیات واحدهای تولیدی را ۵ درصد کاهش داده و به ۲۰ درصد رساند.

سیدکاظم دلخوش اباتری امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: امسال تغییرات زیادی در بخش‌های مالیاتی توسط کمیسیون تلفیق بودجه انجام شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این حوزه انجام شده این است که مالیات 25 درصد واحدهای تولیدی را 5 درصد کاهش دادیم که این یک کمک برای واحدهای تولید در سال آینده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: برای مالیات بر ارزش افزوده با حضور کارشناسان واحدهای تولیدی و مالیاتی جلسات متعددی شکل گرفته و معافیت‌های خوبی را برای واحدهای تولیدی و مردم پیش‌بینی کردیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جهت رفع موانع تولید معافیت‌هایی را برای واحدهای تولیدی در نظر گرفتیم که از این طریق شاهد افزایش تولید باشیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی ابزار داشت: حدود 12 هزار و 500 قانون ناکارآمد داشتیم که خیلی از این‌ها با قوانین اجرایی موازی بوده و برخی نیازی به اجرا نداشتند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون بیش از 2 هزار و 500 قانون از این قوانین کنار گذاشته شد و در حال بررسی دیگر قوانین هستیم تا این قوانین زائد و دست و پاگیر را برای واحدهای تولیدی حذف کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: اعتقاد بنده بر این است که معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد نباید برداشته شوند و باید این معافیت‌ها ادامه پیدا کند تا سرمایه‌گذاری و اشتغال در مناطق آزاد بدون ایجاد مشکلی تداوم داشته باشد.

  • نویسنده :
  • منبع : تسنیم