19 دی: تبلیغ سلاح و تجهیزات حفاظتی در فیسبوک تا ۲ روز بعد از تحلیف بایدن ممنوع شد.

شرکت فیسبوک اعلام کرد تبلیغات برای لوازم جانبی سلاح و تجهیزات حفاظتی در آمریکا را دست‌کم تا ۲ روز پس از تحلیف جو بایدن در ۲۰ ژانویه، ممنوع می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این شبکه اجتماعی به دنبال حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه، اعلام کرد اکنون تبلیغات برای تجهیزاتی مانند ضامن اسلحه، جلیقه و غلاف اسلحه را در آمریکا منع می‌کند.

فیسبوک در یک پست وبلاگی اعلام کرد: در حال حاضر تبلیغات برای سلاح، مهمات و تقویت‌کننده‌های سلاح مانند صداخفه‌کن ممنوع است، اما اکنون تبلیغات برای تجهیزات را هم منع خواهیم کرد.

۳ سناتور آمریکایی روز جمعه نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک فرستادند و از او خواستند به طور دائم تبلیغات محصولاتی را که مشخصاً برای استفاده در مبارزه مسلحانه طراحی شده‌اند، ممنوع کند.

این سناتورها که همه دموکرات بودند، گفتند شرکت فیسبوک باید این اقدام و دیگر اقدامات را انجام دهد تا خود را در برابر چگونگی اینکه دشمنان داخلی ایالات متحده از محصولات و بستر این شرکت برای پیشبرد اهداف غیرقانونی خود استفاده کردند، پاسخ‌گو کند.

فیسبوک روز جمعه ایجاد هرگونه رویداد فیسبوکی جدید در مجاورت مکان‌هایی نظیر کاخ سفید، کنگره آمریکا در واشنگتن و ساختمان‌های ایالتی کنگره را تا ۲۰ ژانویه ممنوع کرد.

اف‌بی‌آی نیز نسبت به تظاهرات مسلحانه که در آستانه مراسم تحلیف برای واشنگتن و پایتخت تمام ۵۰ ایالت آمریکا برنامه‌ریزی شده‌اند، هشدار داد.

"بازفید" این هفته گزارش داد که فیسبوک در کنار مطالب تبلیغ‌کننده اطلاعات کذب در مورد انتخابات و اخباری در مورد خشونت ۶ ژانویه، در حال انتشار آگهی برای تجهیزات نظامی بوده است.

یک سخنگوی شرکت فیسبوک اعلام کرد تمام صفحات شناسایی شده در گزارش بازفید حذف شده‌اند و این شرکت در حال همکاری با متخصصان اطلاعات و تروریسم و نیروی انتظامی است.

  • نویسنده :
  • منبع :