19 دی: رییس مجلس شورای اسلامی گفت:جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور فردا برگزار می شود.

«محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این که کمیسیون تلفیق در حال بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ است و بخش مصارف را نیز بررسی کرده است، مجلس شورای اسلامی فردا صبح راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه جلسه غیرعلنی به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه برای بررسی ابعاد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را برگزار خواهد کرد.

وی همچنین پس از شنیدن سخنان «فرهاد بشیری» نماینده سوال کننده از  وزیر امورخارجه درخصوص دیپلماسی اقتصادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه وزارتخانه امور خارجه موضوعات را تقسیم بندی و بخش بندی و بخش معاونت اقتصادی را ایجاد کرده است، یک گامی به سمت پیشبرد مسائل اقتصادی کشور است.

وی افزود: البته نیاز است علاوه بر ستاد در بخش حوزه ثبت، در مجموعه سفارتخانه نیز این اتفاق رخ دهد و این موضوع دنبال شود. علاوه بر این، نگرش وزارت امور خارجه که در موضوعات امنیتی و سیاسی است که باید به سمت موضوعات اقتصادی و سیاسی برود و این بخش را در اولویت قرار دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است نام وزارت امور خارجه به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل تغییر کند، اظهار داشت: این مورد به قانون نیاز دارد. البته منظور این نیست که وزارت خارجه کار تجارت انجام دهد، بلکه سفرا و وزارتخانه های بسیاری از دولت های دیگر نقش اساسی در پیگیری، بازاریابی و ارتباطات حوزه تجارت بین الملل را پیگیری بیشتر کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در واقع اصول بستن قرارداد و انجام معاملات خارجی را وزارتخانه های تخصصی باید انجام دهند. اگر دولت لایحه‌ای داشته باشد و نظر وزارت امور خارجه باشد که تبدیل به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل شود، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که همکاری های لازم را صورت دهد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا