19 دی: افزایش شمار مبتلایان کرونا در چین و نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی قمری در این کشور، مقامات را برای مهار ویروس کرونا در حالت آماده باش قرار داده است. آنها در بسیاری از مناطق چین مردم را قرنطینه کرده و در اقدامی جدیدتر مراکز مخصوص برای قرنطینه مردم می‌سازند.

مقامات چینی نگران افزایش شمار مبتلایان کرونا پس از تعطیلات سال قمری چینی هستند. این تعطیلات مهم‌ترین تعطیلات این کشور به شمار می‌آید و بسیاری از مردم در این روزها به شهرهای خود باز می‌گردند. از طرف دیگر افزایش شمار مبتلایان کرونا در این کشور تصمیم مقامات برای نگهداری از مردم در مکانی جداگانه را محکم‌تر کرده است.

نمایی از مجتمع‌های در حال ساخت ویژه قرنطینه در حومه شهر شیجیاژوانگ در استان هوبی/ عکس: فرانس 24

اقدام جدید چین برای مهار کرونا:ساخت مراکز ویژه قرنطینه

چین در حال ساخت هزاران اتاق پیش‌ساخته به عنوان یک مرکز قرنطینه بزرگ در حومه شهر شیجیاژوانگ (Shijiazhuang)  استان هوبی چین به عنوان اولین استان قرنطینه شده جهان پس از ظهور کرونا است. تیم‌های ساختمانی به صورت شبانه روزی برای احداث این مراکز و ممانعت از گسترش کرونا در این شهر کار می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: در حالیکه بسیاری از کشورهای جهان با افزایش مرگ و میرهای کرونایی و شلوغ شدن بیش از حد بیمارستان‌ها با بیماران بدحال کرونایی مواجه هستند، چین تا حد زیادی موفق به کنترل شیوع ویروس کووید- 19 شده است.

اما پیدایش خوشه کوچک و جدیدی از مبتلایان کرونا در استان هوبی مقامات چینی را بر آن داشت تا برای مهار خیز دوباره ویروس، دستور آزمایش‌های گسترده و قرنطینه شدید و انتقال بسیاری از روستاییان به مراکزی با امکانات قرنطینه را صادر کنند.

نمایی از مجتمع‌های در حال ساخت ویژه قرنطینه در حومه شهر شیجیاژوانگ در استان هوبی/ عکس: GETTY IMAGES

اقدام جدید چین برای مهار کرونا:ساخت مراکز ویژه قرنطینه

تصاویر به دست آمده از عملیات ساختمانی در حومه شهر شیجیاژوانگ یادآور تلاش‌های پکن در اوایل سال گذشته میلادی برای ساخت چند روزه بیمارستان‌های سیار در مرکز ووهان است. ووهان اولین شهر جهان است که ویروس کووید- 19 در آن ظاهر شد.

اتاق و فضاهای قرنطینه در حومه شهر شیجیاژوانگ مجهز به حمام، اینترنت وای- فای، تهویه مطبوع است و پس از تکمیل در اختیار کسانی قرار می‌گیرند که با مبتلایان کرونا در ارتباط بوده‌اند.

هر فرد در این مراکز یک اتاق 18 متری در اختیار خواهد داشت که مجهز به یک سرویس بهداشتی، تخت، تشک و پتو و رادیاتور الکتریکی به عنوان سیستم گرمایشی است.

تصاویر شبکه‌های دولتی چین با وضوح بالا کارگرانی را با کلاه‌های سخت و جلیقه‌های ویژه نشان می‌دهند که، سازه‌های کابین شکل را در کنار هم مونتاژ می‌کنند. روی سقف هر بخش تکمیل شده پرچمی با نام تیم پیمانکاری و حزب کمونیست چین به اهتزار در می‌آید. 

نمایی از راهروی یک مرکز تازه ساخته ویژه قرنطینه بیماران یا افراد در ارتباط با بیماران کرونایی  در حومه شهر شیجیاژوانگ در استان هوبی/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

اقدام جدید چین برای مهار کرونا:ساخت مراکز ویژه قرنطینه

شبکه دولتی چین اعلام کرد که براساس پیش‌بینی‌ها این مرکز پس از اتمام فرآیند ساخت و ساز، ظرفیت پذیرش بیش از 4 هزار نفر را داشته باشد.

پس از شناسایی صدها مبتلای جدید به کرونا در هفته‌های گذشته، میلیون‌ها نفر در شهرهای شمالی چین در قرنطینه قرار گرفته و بسیاری با تعطیلات گسترده مواجه شدند.  فرآیند آغاز ساخت و ساز  این مرکز نیز با افزایش شمار مبتلایان در شهرهای شمالی حدود 7 روز پیش آغاز شد.

کارگران در حال نصب یک سریوس بهداشتی د رفضای قرنطینه جدید در مرکز ویژه قرنطینه در حومه شهر شیجیاژوانگ در استان هوبی/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

رسانه‌های دولتی چین در هفته گذشته اعلام کردند که حدود 20 هزار نفر از ساکنان روستاهای  استان هوبی و اطراف آن به قرنطینه فرستاده شده‌اند.

در این میان میلیون‌ها نفر از شهروندان منطقه‌ای در چندین مرحله آزمایش کرونا داده‌اند.

در هفته گذشته "وانگ بین" یکی از مقامات سیستم بهداشت چین اعلام کرد که کشورش برای مقابله با افزایش مبتلایان کرونا پس از تعطیلات سال نوی قمری در حالت آماده باش قرار دارد و انتظار می‌رود این تعطیلات "چالش‌های بزرگی" در مهار ویروس ایجاد کند.

نمایی از مجتمع‌های در حال ساخت ویژه قرنطینه در حومه شهر شیجیاژوانگ در استان هوبی/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

اقدام جدید چین برای مهار کرونا:ساخت مراکز ویژه قرنطینه

پیش‌بینی می‌شود میلیون‌ها نفر از ساکنان شهرهای بزرگ برای جشن سال نوی قمری چینی به شهرهای محل تولد خود بازگردند. این تعطیلات بزرگترین و اصلی‌ترین تعطیلات چینی‌ها به شمار می‌آید و شروع آن معمولا بین ماه‌های ژانویه و فوریه متغیر است.  در سال جاری این تعطیلات در 24 بهمن (12 فوریه) آغاز خواهد شد.

نمایی از مجتمع‌های در حال ساخت ویژه قرنطینه در حومه شهر شیجیاژوانگ در استان هوبی/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

اقدام جدید چین برای مهار کرونا: ساخت مراکز ویژه قرنطینه (+عکس)

 در طی هفته‌های اخیر شمار مبتلایان و جان‌باخته‌گان ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان افزایش یافته و شمار مرگ و میرهای جهانی آن از 2 میلیون نفر گذشته است.

  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران