19 دی: مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم از کشف و توقیف 546 رأس دام سبک زنده قاچاق در قم خبر داد و گفت: این دام‌ها تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

به گزارش اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم، مهدی ریاضی گفت: مامورین کاشف در پی اطلاع واصله مبنی بر حمل غیرمجاز دام از استان قم به خارج از استان در حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی قم به اراک توسط 4 دستگاه کامیون، تعداد 546 رأس دام زنده (گوسفند) به ظن قاچاق کشف و سپس مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم با توجه به عدم رعایت ضوابط اختصاصی در خصوص حمل و جابجایی دام زنده؛ از طرفی اظهارات و اقاریر صریح متهمان مبنی بر مالکیت احشام مکشوفه و عجز از ارائه مدارک مثبته، اعم از مجوز حمل دام از سازمان دامپزشکی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تخلف متهمان را محرز دانسته فلذا پس از رسیدگی، متهمان را علاوه بر ضبط کلیه احشام قاچاق مکشوفه به نفع دولت، به پرداخت مبلغ 6 میلیارد و 510 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون کلیه احشام مکشوفه قاچاق توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :