19 دی: وزیر کشور ترکیه ادعا کرد که در عراق و ایران ۵ هزار عنصر گروه تروریستی پ ک ک حضور دارد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه طی سخنانی در پارلمان این کشور که درباره عملیات ترکیه در کردستان عراق برگزار شده بود، با بیان اینکه شمار تروریستها(عناصر پ ک ک) در ترکیه به کمتر از 300 نفر رسیده است، ادعا کرد که در ایران و عراق 5 هزار نفر از این عناصر وجود دارند. همچنین در سوریه نیز 15 هزار تروریست(عناصر ی پ گ) حضور دارند.

این در حالیست که عناصر این گروه تروریستی و شاخه آن که پژاک است، بارها از سوی نیروهای نظامی ایران مورد ضربه قرار گرفته اند.

وزیر کشور ترکیه پیش از این نیز ادعاهایی اینچنین را مطرح کرده بود که با پاسخ مقامات نظامی ایران روبرو شده بود اما این اظهارات خود را تکرار کرد.

سویلو در ادامه اظهارات خود در خصوص جنایات گروه پ ک ک در ترکیه گفت: این گروه از 1980 تاکنون بیش از 6021 شهروند غیر نظامی را از بین برده است.

وزیر کشور ترکیه با اشاره به اقدام پ ک ک در کشتن 13 گروگان خود در منطقه گارا در کردستان عراق گفت: مراد قاراییلان(فرمانده نظامی پ ک ک) را کشته و هزاران تکه خواهیم کرد.

وی پیش از این نیز گفته بود که اگر قاراییلان را پیدا نکرده و نکشتیم، خانواده شهدا به روی من تف بیندازند.

اوایل هفته جاری ترکیه عملیاتی را در کردستان عراق و در منطقه گارا انجام داد که برای آزادی 13 گروگان نظامی این کشور از دست گروه تروریستی پ ک ک انجام گرفت اما هر 13 نفر آنها کشته شدند. مقامات ترکیه عنوان می کنند که این افراد با تیر خلاص به سرشان جان خود را از دست داده اند.

  • نویسنده :
  • منبع : ترکیه