19 دی: مدیرکل کمیته امداد استان قم از ایجاد 2903 شغل در سال جهش تولید خبر داد که تحقق بیش از 100 درصدی اشتغال را یک ماه قبل از برنامه پیش بینی شده، نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در ایجاد اشتغال و جهش تولید در کشور گفت: امدادگران کمیته امداد استان قم امسال نیز مانند سالهای گذشته در جبهه مبارزه اقتصادی با دشمن خوش درخشیدند.

وی از هدفگذاری دو هزار 874 شغل در ابتدای سال 99 خبر داد و گفت: علیرغم وجود ویروس منحوس کرونا و اختلال در کسب و کارها، نه تنها یک ماه زودتر به هدف پیش بینی شده رسیدیم بلکه توانستیم تا پایان بهمن امسال دو هزار و 903 شغل ایجاد کنیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد را نشان می‌دهد.

میرشکار با بیان اینکه برنامه ریزی اشتغال مددجویان توسط مراکز کاریابی برای امسال 334 شغل بوده است تصریح کرد: تا پایان بهمن 7 نفر هم بیشتر در کارگاه‌های تولیدی و مراکز خدماتی استان مشغول به کار شدند که این رقم نشانگر 145 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ضمن قدردانی از همراهی بانک های عامل استان در کاهش فرآیند و سهولت پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد تصریح کرد: امسال با پرداخت 685 میلیارد ریال تسهیلات به دو هزار و 562 متقاضی وام اشتغال، 61 درصدی نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

وی یکی از دلایل موفقیت این استان در اشتغال و خودکفایی افراد تحت حمایت را بهره گیری از 400 راهبر شغلی عنوان و اظهار کرد: این کارآفرینان حرفه ای پس از تأیید توسط این نهاد مددجویان را از زمان دریافت تسهیلات تا فروش محصولات تولید شده آنها هدایت و راهنمایی می کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :