محسن رضایی اخیراً در گفتگو با فایننشال‌ تایمز گفته: «ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های جهانی است که سیگنال (علامت) روشنی دریافت کند. آن‌ها باید به ما اطمینان خاطر دهند که همه تحریم‌های اعمال شده پس از برجام در عرض یک سال لغو می‌شود و به ما می‌گویند برای این روند مذاکره کنید». البته وی بعد از انتقادات سعی کرده به‌گونه‌ای عقب‌نشینی کند.

اما اینکه می‌گوییم مواضع و رفتار سیاسی برخی اصولگرایان با اصلاح‌طلبان فرقی ندارد یکی همین بحث مذاکره با آمریکاست. کسانی مثل رضایی، قالیباف یا ولایتی هم معتقدند باید مذاکره کنیم منتهی «ما باید مذاکره کنیم نه اصلاح‌طلبان»؛ وگرنه به این نتیجه نرسیده‌اند که اساساً مذاکره راه‌حل مشکلات نیست.

به یاد بیاورید این بزرگواران، همه باهم علیه سیاست خارجی دو دولت احمدی‌نژاد و مبنای آن تعامل با همه کشورها به غیر آمریکا و اسرائیل بود در مناظرات سال ۹۲ شوریدند و دولت وقت را می‌کوبیدند و رسماً می‌گفتند باید مذاکره کنیم؛ بعد هم که دولت روحانی سر کارآمد و توافقات مختلفی را امضا کرد تمام قد از برجام حمایت کردند که اظهارات آن‌ها موجود است.

قالیباف در ۱۸ آبان ۹۴ می‌گوید: «برجام بطور کلی و بدون شک، موفقیت بزرگی است! بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا از دستگاه دیپلماسی قدرشناسی کنم». (فارس)

قالیباف در 22 بهمن 95 می‌گوید: «برجام نتیجه انقلابی‌گری و خون شهداست». (ایسنا) و در ۱۱ اردیبهشت ۹۶ در ایام انتخابات در شبکه دو سیما می‌گوید: «من هم از برجام پاسداری می‌کنم؛ هر دولتی غیر از این دولت، همین مسیر را می‌رفت» [ایسنا]؛ یعنی اگر من هم در سال 92 رئیس جمهور می‌شدم همین مسیر را می‌رفتم! قالیباف تا همین سال 97 معتقد بود: «هنوز هم معتقدم برجام موفقیت بزرگی بود»

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص هم پا را فراتر گذاشت که می‌گوید: «نقد برجام، نقد رهبری است؛ حتی نیروهای حزب‌اللهی هم نباید وارد حریم رهبری شوند.»

ما برای کشور مدیرانی می‌خواهیم که از بن دندان اعتقاد داشته باشند به حل مشکلات در داخل کشور، به دست همین جوانان، با اصلاح قوانین و رویکردها، با عمل انقلابی، با مبارزه با فساد و تخلفات! مدیرانی که چشم به بیرون مرزها ندوخته باشند وگرنه خر مذاکره همان است فقط پالانش را عوض می‌کنند. مذاکره با آمریکا یعنی امتیاز دادن و نگرفتن! چه اصلاح‌طلب مذاکره کننده باشد چه اصولگرا!

دشمنی آمریکا با این ملت سوءتفاهم نیست!
  • نویسنده : داود مدرسی یان
  • منبع :