19 دی: شهر مقدس قم درسالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) پدر بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش شده‌ و عاشقان خاندان عصمت و طهارت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درآیین‌های عزاداری شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضور یافته و به سوگ نشسته‌اند.
با سیاه‌پوش شدن همه صحن‌های بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) عطر معنویت در این فضای قدسی پیچیده و نوای مرثیه‌سرایی در سوگ شهادت امام موسی کاظم(ع) به گوش می‌رسد.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع)‌با رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در مجلس عزای امام موسی کاظم(ع)  دراین مکان مقدس حضور یافته و این مصیبت بزرگ را به کریمه اهل ‌بیت(ع) تسلیت‌ می‌گویند.

فضای شهر مقدس قم درسالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)  پدر بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س)‌حزن‌انگیز است و هر کس به هر طریقی که می‌تواند ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز می‌کند.


امروز خادمان آستان حضرت فاطمه معصومه(س)‌ به نیابت از همه مردم دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جوار بارگاه ملکوتی این بانوی کرامت درسوگ هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت به سوگ نشسته‌اند و اشک ماتم می‌ریزند.

مسجد مقدس جمکران، بقعه‌های متبرک امامزادگان(ع)، سر درمسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها، بیوت مراجع عظام تقلید ، اماکن و مغازه‌های قم سیاه‌پوش شده و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت با نصب پارچه‌نوشته‌هایی درخیابان‌ها و معابر سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) را تسلیت گفته‌اند.

مسلمانان غیر ایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین‌های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به حضرت امام موسی کاظم(ع) نشان دادند.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)‌ نیز اعلام کرد: برنامه‌های عزاداری شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) از شب گذشته با سخنرانی و نوحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درحرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آغاز شده و امروز نیز این برنامه‌ها ادامه یافته و امشب با دعای توسل توسط هیات جانبازان و سخنرانی آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران پایان خواهد یافت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا