19 دی: رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: تمام مالکان ساختمان‌ها در سال آینده مکلف به بیمه اجباری ساختمان مسکونی خود هستند.
اسماعیل نجار عصر سه‌شنبه در نشست مدیریت بحران استان ایلام اظهار کرد: قرار است همه خانه‌های مسکونی مردم در سطح کشور در برابر همه حوادث بیمه شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: تمام مالکان ساختمان‌ها در سراسر کشور از ابتدای فروردین سال آینده مکلف به بیمه اجباری ساختمان مسکونی خود هستند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه این طرح برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز اجرایی می‌شود، افزود: طبق مصوبه قانون سه گروه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندانی معاف از پرداخت حق بیمه هستند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند.

نجار بیان کرد: در استان ایلام نیز اقدامات بسیار خوبی در بحث نوسازی منازل روستایی و اجرای طرح‌های پیشگیری از سیل اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و جنگل کاری در کشور بی نظیر است، افزود: باید این طرح‌های کاربردی در دیگر استان‌های کشور اشاعه داده شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: اقدامات حوزه آبخیزداری در استان ایلام باعث شده است که سیلاب‌ها و روان آب‌ها مدیریت و مهار شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مشمول ماده ۲ مکلف به طراحی پیشنهادات در زمینه راه‌های پیشگیری از حوادثی چون سیل و زلزله بودند و دولت با جمع آوری این پیشنهادات بهترین و جامع‌ترین موارد عملی را برای اجرا به استان‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند.
  • نویسنده :
  • منبع : مهر