19 دی: دفتر ریاست جمهوری عراق به یک توییت رسانه ای واکنش نشان داد و مصاحبه منتسب به برهم صالح مبنی بر توافق با رژیم صهیونیستی در صورت موافقت فلسطین را تکذیب کرد.
به گزارش شامگاه سه شنبه، ساعتی پیش اسکای نیوز در یک توییت مدعی شد برهم صالح رییس جمهوری عراق در مصاحبه ای از احتمال توافق با رژیم صهونیستی در صورت هماهنگی فلسطین سخن گفته است.
سخنگوی ریاست جمهوری عراق در واکنش به این توییت گفت: صفحات رسانه های اجتماعی سخنانی جعلی منتسب به رئیس جمهوری را منتشر کردند مبنی بر اینکه عراق آماده است با هماهنگی فلسطینی ها با اسرائیل توافقنامه صلح امضا کند در حالی که ما تأکید می کنیم آنچه در حال پخش است کاملاً نادرست است و این سخنان جعلی است ، ما از رسانه ها می خواهیم دقیق و معتبر باشند و اطلاعات را از منبع رسمی بگیرند ، در غیر این صورت انتشار این اخبار بدون بررسی دقیق برای توهین و ایجاد هرج و مرج و برای اهداف مشکوک صورت می گیرد.
صفحه توییتری اسکای نیوز این توییت را دقایقی پس از انتشار حذف کرد.
این مطالب پس از دقایقی در رسانه های عراق بازتاب داشت و از این روی مورد توجه قرار گرفت که در دیدار پاپ با آیت الله سیستانی ایشان بر احقاق حق ملت فلسطین تاکید کرده و لزوم دست کشیدن قدرت های دنیا از جنگ افروزی را یادآور شدند.
گفتنی است پس از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی؛ دولت فلسطین ضمن اعتراض به این اقدام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین توصیف کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا