19 دی: مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران، از عرضه محصولات آبزی بسته‌بندی و فرآوری شده با ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف برای بازار عید تا هفته سوم فروردین سال ۱۴۰۰ خبرداد.
به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی،« عیسی گلشاهی » افزود: امسال همچنین عرضه کنسرو ماهی با تخفیف‌های ۱۲تا ۱۵ درصد برای مصرف مردم  پیش بینی شده است.
 مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان این که کنسرو ماهی قزل آلا نیز جزو محصولات دارای تخفیف است، اظهارداشت: این محصولات در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون رفاه، سپه، افق کوروش و شهروند با تخفیف در دسترس مردم قرار می‌گیرد.
گلشاهی تصریح کرد:  علاوه بر این، امسال محصولاتی مانند فیله ماهی سی باس که در بسته بندی های خاص برای افزایش ماندگاری عرضه می شد، برای تعدیل قیمت و استفاده بیشتر آن، در بسته بندی های متنوعی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد، زیرا در روزهای پایانی سال و ایام نوروز محصولات آبزی کمتر در فریزر می مانند.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش  تقاضا و مصرف آبزیان، برای تامین این محصولات پروتئینی با قیمت مناسب، برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: امسال برای جلوگیری از تراکم در مراکز خرید و حفظ فاصله گذاری ها به دلیل شیوع کرونا، از تولیدکنندگان درخواست کردیم یک هفته زودتر عرضه محصولات خود را با تخفیف های نوروزی در بازار آغاز کنند و این عرضه تا هفته سوم ادامه خواهد داشت.
گلشاهی که در سال های گذشته، عرضه آبزیان با تخفیف های نوروزی از ۱۵ اسفند شروع  و تا هفته دوم فروردین ادامه داشت.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران درباره قیمت آبزیان گفت: با توجه به تغییر هزینه های تولید، افزایش قیمت برای آبزیان نیز رخ داده، اما این افزایش قیمت نسبت به تورم عمومی در سطح جامعه و افزایش چشمگیر در برخی محصولات پروتئینی، کمتر بوده است.
گلشاهی افزود: تولیدکنندگان برای آشتی مردم با آبزیان و مصرف این محصولات، تخفیف ها را روی محصولات خود انجام می دهند.
وی درباره مزیت مصرف آبزیان اظهارداشت: مصرف آبزیان موجب تامین ویتامین D و افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و از این رو باید کاری کنیم که قیمت ها مناسب تر و سطوح دسترسی مردم به این محصولات بیشتر شود.

  • نویسنده :
  • منبع :