19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۸۸ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۱۶ نفر رسیده است.
سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۳۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۱۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۷۰ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۱۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۱ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی گفت: همه ماسک ها در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند، بنابراین در صورت مرطوب شدن ماسک حتما باید تعویض شوند. توصیه می کنیم در روزهای بارانی از چتر استفاده کنید تا ماسک خیس نشود. حتما ماسک جایگزین همراه داشته باشید و به محض مرطوب شدن ماسک آن را تعویض کنید. هنگام تعویض کردن ماسک، صورت خود را خشک کنید و در صورتی که ماسک جایگزین ندارید، از شال گردن به جای ماسک استفاده کنید.

  • نویسنده :
  • منبع :